Snabba vändningar

 I fredags så följde Louise med en kompis till ridningen direkt efter jag hämtat på fritids.
Lukas hade kompis här. Sen efter ridningen möttes vi upp hemma hos Sandra och vi lagade tacos ihop.
Louise blev plötsligt väldigt ledsen och hade jätteont i huvudet.
 Hade haft lite under dagen sa hon. Vi tempade och den visade 38.4 hon fick en alvedon, men den hjälpte inte mot huvudvärken, bara tempen gick ner. Hon började jämra sig med ont i halsen när vi åt. 
Sandra som haft halsfluss många gånger tittade i halsen på Louise och var nästan 100 % säker på att det var halsfluss. Väldigt många på skolan har haft streptokocker/halsfluss så det kom ju inte helt oväntat.
Det blev ett besök på VC igår morse och där visade testet positivt på halsfluss. Så nu är det 10 dagar med penicillin.. så det blev VAB denna helgen för mig.. jag som hade sett fram emot min jobbejelg.. :(
 
Kvällarna är värst, ikväll efter 2 dagar med penicillin kändes det inte ens bättre. Extrem huvudvärk och svårt att andas ibland upplever hon..
Hoppas det är bättre till imorgon...
 
Vi håller alla tummar på att jag och Lukas klarar oss... VILL INTE bli sjuka innan Stockholm... hade iofs inte förvånat mig med min otur.. :/
 
Så det har varit en helg på soffan.
Vi hyrde Eva och Adam filmen (barn) och började kolla på serien från 1999. Som man gillade den serien, kul att se den igen med Louise. Har snart avverkat 2 säsonger..
Mello såg vi bidragen men somnade allihop innan vinnaren korades.. Lika tur var det för vi gillade inte Benjamin Ingrosso. Fy.. Hur kunde Mendez få så lite röster? Vi gillade honom och Samir och Viktor. Louise gillade Felix och Lukas Mariette också.. 
Rolandz var coola..
John Lundvik gillade vi också..
Vinnarlåten var i alla fall sämst tyckte vi..
 
Lukas var hos kompisar i em och lekte en sväng.. han blir ju rastlös av att göra ingenting..
Jag och Louise tog en paus i tv-tottandet och spelade massa spel. 
Plocke pinn, skip-bo, tian, finns i sjön, yatzy
Jättemysigt, bara hon och jag  ❤ 
 
Känner mig så depp.
Vädret påverkar, måste köpa ny bil inom 3 veckor.
 jobbet en del (känns som man jobbar alltid... pga kristianstadsmodellen) 
Lika många arbetspass som en heltidare, vara kortare pass. Jag jobbar 80 och vill hellre ha fler lediga dagar men nej nej, så går inte längre..
Har man lediga dagar så är de bokade med läkarbesök i Lund, provtagningar, BUP, skolan - (jag läser Etik nu) etc
 Man är ju aldrig ledig!
Har tonvis med ved som måste köras in och jag vet inte när jag ska få tid.. eller ORK. Den är som bortblåst..
Känner mig uttömd på energi.
 
Att leva själv tar på krafterna. Just nu har det varit mycket med barnen i skolan (som jag inte vill gå in på här) 
Lukas ska börja ny medicin mot ADHD, Intuniv. Men pga många biverkningar som väldig trötthet väntar vi till efter Stockholmsresan. 
Att han hela tiden är på sin syster (en del är impulsiviteten som härjar och som han inte kan styra) 
Man väljer sina struder och ibland är det i te lönt att ta diskussionen med honom för han vet bara inte varför han slog till henne/sparkade till henne. 
Att säga att så gör man inte, räcker men han gör om samma sak igen..
Louise blir frustrerad för hon tycker aldrig man säger till honom, men tro mig DET gör jag!!
Båda barnen slåss om min uppmärksamhet och det gör i sin tur att de bråkar med varandra.
Man känner sig otillräcklig och helt slut efter en dag.
De har läxor, aktiviteter och jag behöver min träning för att hämta kraft.. 
Jag kämpar med vikten men det går sådär. Skulle nästan kunna diagnostisera mig själv som Matmissbrukare. Så jävla jobbigt.. tröstäter såklart.. behöver inte vara onyttiga saker.. mat över lag..
Går inte ner i vikt hur jag än gör. 
Vet att sömn och stress påverkar men det är inte så lätt att stressa ner så som jag lever.. 
Är så trött ibland på att ta hand om allt själv.
Älskar mina barn men känns som jag inte gör tillräckligt!
Har börjat träna lite hemma, men även där är orken som bortblåst.. 
Har fått tillbaka mitt jävla skit i ansiktet. (Perioral Dermatit) Har varit lite grann länge nu, men har ökat i helgen.. STRESS förmodligen :/ 
 
Det är så svårt att förklara hur man lever när man har ett barn med 2 diagnoser som kräver olika sorters behandling. Och ett barn som står vid sidan om och inte får den tid hon behöver..
 
Jag körde in lite ved igår och Lukas spelade fotboll. Under tiden hade Louise pysslat lite.. Såå glad jag blev, superfint... hon är så duktig ❤ 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0