Dag 1 i Stockholm

Vi var uppe med tuppen. 05 gick jag upp för en dusch och packa det sista. Morfar kom och hämtade oss och vi körde och lämnade av Louise i skolan och sen styrde vi mot Everöds flygplats.
Första gången Lukas skulle flyga och han var så spänd. Vi preparerade oss med åksjukepiller. Jag brukar bli åksjuk och vågade inte chansa med Lukas.
Inga problem med extra handbagage (Lukas mat) och massa mediciner.
Ett väldigt litet plan och Lukas blev chockad när motorerna startade och det tog fart. Det var han inte beredd på. Han var inte rädd alls. Tyckte det var häftigt. Trodde inte man skulle vara så högt upp.. Synd bara att det var väldigt molnigt.
Men när vi närmade oss Stockholm sprack det upp så vi kunde se lite.

Det var rörigt när vi väl kom in på Arlanda flygplats. En taxi skulle vänta på oss men VAR? Jisses så stort allting var jämfört med Everöd.
Vi gick ut och där stod 10-15 taxibilar. Ingen av dom. De var tydligen inte de dom var bokade. Taxichauffören ringde mig så de hade mitt nummer. Förstod knappt vad han så. Pratade oerhört dålig svenska. Vi gick in och väntade och till slut kom chauffören med LUKAS på en skylt. Så vi  åkte till hotellet.
Hotell Downtown Camper by Scandic.
Rummet var klart så vi kunde checka in direkt.
Supermysigt rum. En mysplats vid fönstret och utsikt mot gallerian. Lukas ville flytta hit och sälja vårt hus.. Haha! Ligga i sängen och titta på tv.. Hans första hotellvistelse.
Minibaren var tömd och hans mat fick precis plats.
Vi åt lunch på hotellet och sen slappade vi lite på rummet. Rätt som det är knackar det på dörren, roomservice.
De hade ett stort fruktfat till Lukas, 2 påsar proteinerna karameller och 2 duschpaket till mamman :)
De visste han var allergisk så kom med detta. Alltså jag blev så rörd och Lukas förstår inte all denna lyx. Så bortskämd han blir och han tömde fatet.

Efter det packade vi middagen till Lukas och gick en sväng. Gick förbi statyn på Gustav Adolf och slottet. Solen sken så det var härligt att vars ute.
Vi försökte hitta Drottninggatan men kom in på massa andra små gator. Till slut kommer vi rätt och då upptäcker vi att det är gatan precis bakom vårt hotell. Haha.. då har vi gått en lång omväg. Lukas ville ha glass och efter mycket letande efter glass hittade vi på 7 eleven.
Vi såg stadens nya beskyddare. Betonglejon. Lukas var ju tvungen att provrida dom. Haha
Vi gick in i lite affärer och tittade. Vi kom fram till Sergels torg... Lukas tyckte inte det var så märkvärdigt.. Men nu har han iallafall sett det som Samir och Viktor sjunger om!!

Vi tog middagen på Il Milo i gallerian som ligger mitt emot vårt hotell. Skålade och firade (alkoholfritt) i fina vinglas. Så lyxigt.
Jag tog en pasta med vitlök och finhackad grönkål. Gott men hamnade i matkoma. Somnade på hotellet 1 timme när vi kom hem. Lukas hade ätit upp hela sin fikaburk under tiden. Haha.

Sen tog han ett skönt bad. Det var ju lyxigt... att ha eget badkar.
Sen skulle han äta kvällsmat så vi gick ner i restaurangen. De var såå hjälpsamma. Bad om glutenfri macka och sylt. Fick 2 rostade mackor med smör och sylt. Gick upp på rummet och åt, sen la han sig och somnade på en sekund och jag tog ett härligt bad i lugn och ro.
Sen la jag mig och vi sov så gott i dessa fantastiska sängar!!