Ost och skinkfyllda schnitzlar panerade i parmesan

Igår lagade jag ett nytt recept. Hade bestämt mig för schnizel men ville panera i något annat/nyttiagre än ströbröd och vitt mjöl... Googlade på lite tips och hittade ett jättebra tips på MyTaste.
 
Ost och skinkfyllda schnizlar, panerade i parmesan  (mitt namn på dessa)
Jag plattade ut schnizlarna lite och la lite ost och rökt skinka på ena halvan av schnizeln. Kryddade även där med salt och lite svartpeppar. 
Sen vek jag över den andra halvan så den blev dubbelvikt.
Doppade den i uppvispat ägg och sen i riven parmesan.. Alltså jag ÄLSKAR parmesan..
Sen stekte jag dem i smör.
Serverade med smörstekta champinjoner och hemmagjorda klyftisar.
 
Tvättade och delade potatisarna i klyftor, ringlade över rapsolja och kryddade med flingsalt, svartpeppar och timjan.
ca 30 min i ugnen på 250 grader. De blev riktigt knapriga och goda.
Serverade med rydbergs bearnaisesås. 
Detta var såååå enormt gott! Somrigt och knaprigt..
En sensation för smaklökarna.
Kunde ju haft en god, färgglad sallad till, men det hann jag aldrig igår.. 
Lukas fick samma potatis, svamp och sås som vi, och fick istället för schnizel, en rödbetsbiff. Han storgillade också det.
En lyckad tisdagsmeny helt enkelt.
 
Lycka till! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0