Garden fix

I onsdags kväll 20.00 tog jag och Louise oss ut för lite garden fix. Vi gjorde fint i pallkragarna och planterade sallad, rädisor och morötter.
Planterade såklart en tomatplanta, coctailtomater. Även lite blommor. Brukar ha mer men i år blev det bara en lagom kruka. Jag har inga gröna fingrar men jag önskar jag hade haft det. Önska mig lycka till!!
Gräslöken är kvar sen föregående år. Likaså jordgubbar och smultron.
Vi skyndade oss då mörkret började smyga på. 
Jag köpte majs för första gången. De skulle förodlas vilket jag missat, trodde man kunde plantera ut de direkt. Så blev 6 krukor som står inomhus sålänge, så får vi hoppas och se om vi lyckas. 
Grillad majskolv med vitlökssmör är gudomligt gott, hade ju varit extra gott med egenodlade! 
Sen planterade vi 2 solrosor. De får stå inne tills de växt till sig, sen tror jag vi planterar ur dom... 
Återkommer längre fram hur odlingen går.
Har ni några tips på majsodling? Något speciellt man ska tänka på? 
 
 
 
 
 
 
 
 
#växtkärlek 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0