3 olika rätter, strålande sol, träning och fotbollscup

Ja så summerar jag denna helgen..
I fredags klippte jag som sagt gräset. 1.5 timme på åkaren och tänkte inte på att smörja mig.. grrrr.
Hade nog fått första pris i årets bonnabränna tävling om det funnits någon. Aj vad ont jag hade på axlarna framförallt. Känns lite än idag. 
Men men någon ska ju vara den första att bränna sig varje säsong.. Har dock smörjt mig noga resten av helgen!!! 
Jag storhandlade på Maxi. Oj så dyrt det blev men fyllde frysen med mycket mat.. Skönt att ha lite hemma! 
Unnade mig en mumsig mjukglass :)
 
Svensk nypotatis. Jisses vilket pris men det var banne mig värt det. Köpte resterande tillbehör och gick hem till mamma. Där lagade vi middag ihop och åt ute på hennes uteplats. Så mysigt och vilken kväll det var. Så ljummet och lugnt. Hon hade köpt svenska jordgubbar som vi åt senare. Riktigt gott. Alltså jag älskar sommaren och all mat som hör till.
Smaklökarna jublade!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår började jag dagen med ett träningspass. Det var Petra igår. Sjukt tufft men riktigt roligt!!
Sen spelade Lukas cup på em. Lilla Gärds Cupen och de var på hemmaplan denna gången.. 
Lukas gjorde 2 mål på 2 matcher. Ett i vardera match. Första blev 1-1 och andra vann dom med 2-1
Hela laget spelade jättebra trots värmen!!
Så stolt han var och jag var überstolt. Han ville ha glass efteråt och självklart fick han det. Min duktiga son.
Morfar och Lena, Mormor, Jenny och Thomas, Moster Helene och jag tittade på honom. Bästa hejjarklacken! 
 
 På em/kvällen bjöd Jenny och Thomas på grillat. Så lyxigt!
Nån god grillbit med sallad, bröd och sås till. Såsen hade jag fixat och det var min kära arbetskollega som tipsade mig. Hon hade gjort rabarberchutney som jag fick och man skulle blanda ut några teskedar i creme fraiche och det skulle tydligen vara jättegott till grillat.. OM det var? Galet gott och alla berömde såsen. 
Tusen tack för tipset OCH chutneyn Birgitta ❤
 
Sen spenderade jag kvällen med Jenny O. En härlig kväll.
 
 
 
 
 
 
Idag kom Lukas tidigt och vi slöade mest hela dagen. I em tog vi oss äntligen ut. Ville egentligen ut tidigare, men min brända kropp så åt mig att ta det lugnt med solen idag..
År vars en isglass, var på lekplatsen och hälsade på både mormor och gamlamormor. Härligt med spontanbesök.
Allt är så grönt och vackert just nu. Dessa fina nyanser. Man vill ju bara vara ute..
 
Ikväll bjöd jag Jenny O på middag ute på verandan. 
Pasta Carbonara. Så himla himla gott. Hamnade nästan i matkoma!! ;) 
Louise åt 3 portioner (som aldrig gillat detta innan) WOW!! 
Barnen var lite smått toppade och mitt tålamod var på noll.. phu. Alltid jobbigt med söndagakvällarna när båda barnen kommer från olika ställen och hit/hem.
En stor känslostorm!
 
Så 3 olika rätter på 3 olika platser.
Midsommarmat hos mamma
Grillat hos stödfamiljen
Pasta på hemmaplan 
 
En mysig helg men jag har varit trött. 
Tagit det lugnt och bara njutit hela helgen.
 
Nattinatt på er! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0