Mellan bråk och tjiv..

 Ja denna dag är jag glad att är över... 
Började redan imorse med sura trötta barn som inte ville stiga upp. Jag skulle jobba fm. Enda morgontiden denna veckan. Det märks att det är lov och alla är trötta.
Nåväl, efter jobbet blev det midsommarhandlig på Maxi. Jag och alla pensionärer.. ;) 
Skönt att ha det mesta inhandlat.. 
 
När vi kom hem åt vi jordgubbar med grädde till mellis. Åh vad goda de var.
SEN.... 
skulle vi ha det mysigt ute i trädgården en timme innan middagen skulle påbörjas.. Trodde jag ja.. 
Det tjivades och bråkade om allting. Den ena fick vatten på sig och den andra gjorde inte som den andre ville, en tog sönder det ena vattengeväret.. jag låg och solade för första gången i år och njöt av det. Men så fick jag fotbollar i huvudet och vatten sprutat på mig.. 
Jag blev skogstokig, kunde jag inte bara få ligga där i lugn och ro ens 5 minuter..
 
MEN små korta stunder mellan trivet hade de kul med vattenkrig. Lukas sköt boll hejvilt. 
Vi njöt en stund av sommaren iallafall. Man får verkligen vara glad för det lilla..
De måste haft solsting eller något idag!! 
 
Idag blev det hemmagjord potatismos och ugnsstekt falukorv till middag. Nomnomnom 
Bäst att passa på, snart försvinner den mjöliga potatisen.. Det var sååå gott! 
 
Lukas var på fotbollsträning och jag hade hunnit med diskberget innan.. SÅ HIMLA SKÖNT!
Han var redan knallröd i fejset, och mer blev han efter fotbollsträningen ;) 
 
Strax efter det var slut körde vi till Tisse för ett core/puls pass. Egentligen var jag bara trött och irriterad och orkade inte.. Men jag behövde få ur mig all irritation så bestämde ändå för att åka dit. Sandra var med och vi peppar ju varandra nu. Alltid lättare då. 
Gud vad skönt det var efteråt, magen fick sig en genomkörare. 
 
När vi kom hem 20.30 kollade vi till vår odling.. 
Alltså jisses vilken skörd i år. 
En hel skål med jordgubbar och massa smultron. 
Även lite rädisor är klara! 
Inte sett en enda mördarsnigel ännu och jag håller tummarna. De äter ju upp allt man har!! Usch!
Barnen var lyriska över alla bär.. Så där blev en liten mysig stund.. Men även lite tjaffs om vem som åt mest och vem som tog ett bär för mycket etc.. phu..
Det blev smultron i yoggin till kvällsmat. Jordgubbarna sparade vi till imorgon bitti och frukosten.. 
 
Ska bli så skönt med en ledig dag imorgon. 
Ännu en orörd dag. Inget planerat mer än att jag lovat bad om det är bra väder. Sen ev ett zumbapass imorgon kväll.
Annars ska vi bara vara och njuta av sommaren. 
 
Så med det hoppas jag på en god natts sömn och att vakna imorgon till 2 glada barn som är vänner med varandra.
 
Första sommarlovslediga dagen imorgon.. Sååå härligt att vara utan tider att passa.. 
 
Nattinatt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0