En dag vid sjön...

Igår jobbade jag. Louise sov hos kompis och Lukas följde med mig en stund på morgonen. Thomas hämtade honom vid 9 och tog honom sen på simskolan. Fritids är på kollo så man får allt fixa och trixa med livet. Det gick så bra. Han skötte sig och satt fint och åt frukost i personalrummet. 
 
Slutade vid 13 och hämtade hem båda barnen från olika håll och mötte upp Sandra och min kusin Jimmy och barnen i Mjönäs för att bada.
Jag tog årets första dopp och det var baske mig behagligt och skönt. Inte alls så kallt som jag befarat...
Barnen lekte med cyklop, badmadrasser m.m.
Jag gjorde snygga Baywatch-springningar och hopp i. Jisses vad vi skrattade. Älskar att bjuda på mig själv, alltid glädjer det någon.. ;) Barnen hade jättekul åt mig. Jag skulle försöka hoppa upp på Louise madrass men det gick inget vidare, välte omkull många gånger. Dessa små filmsnuttar finns på min Instagram @MammaThereseS 
Jisses vad kul vi hade. Många skratt, glada barn, gofika och härligt väder. Vilken underbar tisdags-em. 
Att ta tillvara på alla stunder man kan till att bada är guldvärt. Att se barnen så glada och skapa massa härliga minnen till deras framtida samling är värt mer än ord kan beskriva!! 
Vi åkte hem och packade om vid 17 tiden. Åkte hem till pappa/morfar som jobbade. Men Lena och hennes barn och barnbarn var där. Barnen hade bestämt vattenballongkrig. De hade kul med det medans jag tränade tabata. Sjukt roligt men galet svettigt pass. Första gången i mitt liv tror jag som jag glömde vattenflaska till träningen.. Phu... 
 
Körde hem där igen strax efter 19 och pappa hade kommit och maten stod på bordet. Grillat nötkött. Alltså lyx lyx lyx.. Att sätta sig till dukat bord, speciellt efter träning.. Top notch ;) 
 
Barnen lekte länge med nerfpistoler. Vi vuxna drack kaffe, fikade och hade otroligt trevligt. Är det sommar och snart semester så är det!
Blev dock lite sent igår. Barnen kom i säng strax efter 22 igår och det var morgonfritids imorse. Inte lätt att väcka mina små björnar imorse. Kunde tro de gått i ide.. 
 
Louise sista dag på fritids är gjord för denna sommaren. Lukas har 1 dag nästa vecka kvar...Sen har vi leeeeeeedigt! 
Slutspurten med 6 arbetspass kvar.. lör-tors..
 
Nu har jag 2 lediga dagar framför mig. Hoppas på sol och bad! 
Ikväll blev det bålstabiöitet hos Tisse, med Sandra och Sara. Grymt jobbigt men kul!!
Louise har Bianca här på övernattning. De somnade till Sune. Fina tjejerna ❤ 
 
 På väg till jobbet en tisdagmorgon. Visst är han fin, min kille 💙
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag efter träningen.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0