Triss i utflykt på 1 dag 🌟

 I torsdags hade vi en planerad utflyktsdag med Jenka och Nea. När vi vaknade och såg vädret jublade man inombords.. kunde ju knappt bli bättre. 
Vi hade en heldag ihop. Underbart med dagar utan stress och tider att passa.. ibland behöver man bara släppa allt och bara njuta!!! 
 
Efter lite lek och inpackning i bilen begav vi oss mot Fiskerian i Hörvik (Sölvesborg) för att äta lunch.
Jag har aldrig varit där och wow vilken mat, och mysigt!! Definitivt inte sista gången jag äter där. Jag blev så sugen på aborrfilé och potatismos, så det fick det bli. Så himla fin och mjuk. Smakade sååå gott ❤ 
Louise tog torsk och hon gillade den! 
 
Efter lunchen styrde vi mot Hällevik för årets första (och kanske enda) strandbesök. Såå himla skönt. Barnen älskade sanden. Jag badade mycket, jätteskönt. 
Jag måste säga jag blev förvånad, trodde det skulle vara iskallt. 
Barnen njöt massor! Vilka underbara bilder jag fick på stranden. 
 
Det sista besöket blev Brygghuset Café och Art i Sölvesborg. Första gången vi var där allihop. WOW vad mysigt. Galet goda och krispiga våfflor. Barnen älskade de hemmagjorda mexikanska hängmattorna.
Så trevliga ägare och barnen fick vars en hand med snäckor från Mexico. Vilken lycka, framförallt för Louise.. hon bara älskar snäckor! 
Stället ligger lugnt och fridfullt på landet. 
Helt ljuvligt, har ni inte varit där, så besök det.
 
Louise avslutade med orden: Detta är den bästa dagen i mitt liv ❤ 
Bättre betyg kan man knappast få.
Men jag instämmer, det var en helmysig dag i sommarens tecken.. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0