Sjukstuga deluxe

Ja denna helgen har varit den mest påfrestande på läänge. Fredagen var inget vidare. Pappa kom och lämnade barnen på dagis/fritids och mamma hämtade dom på em. Jag låg helt pall och orkade knappt resa mig från soffan. Fruktansvärt att må så dåligt. 
På kvällen bad Lukas mig att ta febern på honom för han kände sig jättevarm i pannan... Jodå 39.4 IGEN :( 
Han har haft lite feber i helgen men inte så hög. Snorig igen och ont i magen. 
 
Vi skulle firat min lillebror men vi stannade snällt hemma och myste framför Wild Kids. Mamma hämtade Louise så hon kom iväg lite.
 
Min lillasyster Helene och hennes pojkvän kom hit för övernattning i helgen. 
 
Igår mådde jag ännu sämre. Natten mellan fredag och lördag låg jag vaken till 4 på morgonen. Sjukt ont i halsen så det värkte upp i öronen.
 
Helene fixade sen frukost.. Pannkakor med glass och Nutella. Hade inte mycket smak men det slank ner lite ändå. De diskade och hjälpte mig med barnen. Så himla snällt!! 
Louise gjorde sig iordning och mamma skjutsade henne på barnkalas. Kul att hon som är frisk fått hitta på lite skojigheter iallafall. Vi skulle firat Sandras minsta 2 barn också men det fick vi stå över. Denna dumma influensa... 
Åkte till doktorn igen igår, mamma skjutsade mig.
Tjockare i halsen och lite förhöjd sänka, 35. Snabbtestet visade ingen halsfluss.. En vanlig virusinfektion..
Jag fattar inte hur man bara kan bli sämre trots alvedon och ipren regelbundet hela dygnet. Massa te med honung i, piggelin. Det har lindrat lite för stunden. 
 
Pappa/morfar kom igår kväll och hjälpte mig lite. 
Det är hemskt när man inte orkar ta hand om sina barn.. Man blir då less på allting. Så mycket vi skulle hittat på denna helgen..
 
Idag har vi försökt vara ute lite. Jätteskönt väder. Barnen lekte restaurang i lekstugan/sandlådan. 
Lukas bjöd på Joboj som han kallade det (Oboy) 
Morfar var här och lekte lite med dom.
 
Vill verkligen bara bli frisk just nu!!
 Detta har verkligen varit influensan från helvetet, måtte vi aldrig få det igen..
 
 
 
Mostermys ❤
 
Lukas klätt ut sig med handväska och piprensare.. 
 
Barnen och morfar har haft kul med piprensare... Haha 
Välkomna till Gula huset, vi är inte friska här på något sätt! 
 
Morgonmys ❤❤
När Lukas ska ta en groupie :) Haha 
 
Bjuder på Joboj!!
Glass blev det till mellis idag. 
Och till middag det enklaste av enkelhet. Snabbmakaroner och stekt korv... 
 
Tackar mamma och pappa för all hjälp med barnen och med disk, eldning m.m Verkligen GULD värda.. ❤
Likaså Helene och J för hjälpen i helgen. Är så glad att jag har min familj, ni betyder så mycket ❤ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0