Pumpabröd

Idag var den en av Louise rätter på veckomatsedlen.
Hon hade valt Pestopastasallad. Hon hjälpte till att göra den. Så enkelt.
Koka pastan och skölj den med kallt vatten.
Blanda i basilika pesto efter tycke och smak.
Rökt strimlad skinka 
Fetaost 
Ruccolasallad 
Blanda ihop och servera med ett gott bröd.
 
Jag köpte dessa frallor på ICA i byn härom veckan. 
Såg goda ut men de hamnade i frysen. 
Men idag passade de perfekt till dagens middag.
Jag måste alltså säga att det var nog den godaste frallan jag nånsin ätit. Ostfrallan har alltid varit min favorit men denna ligger nu på samma plats. Den var så där knaprigt läcker med pumpakärnor, solroskärnor och linfrö. Samt de goda vallmofröna. Ja det var en väldigt smakrik upplevelse. Rekommenderar de skarpt. 
Sen älskar jag ju pumpakärnor :)
 
Kommer köpas hem fler av dessa och det är ju ett perfekt mellis när barnen kommer hem från skolan. 6-8 min i ugnen och vips har man nybakade frallor :) 
 
 
 
 
 
Ikväll var det yoga för denna stressmamma, lika skönt som förra veckan. Vilken känsla att komma ner i ett så härligt lugn och välbefinnande. Har ni inte provat så GÖR det. Det är precis vad jag behöver, ren och skär avslappning. 
Zzzz 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0