En dag i Vångabacken

 Vi var i Vångabacken i 3.5 timme idag. Det blev korv, fika och massa varm chokladmjölk mellan varven.
Louise hade kompis med sig. 
Alla tre, de åkte och åkte och jag undrade om de aldrig blev trötta ;) De hade verkligen så roligt. 
Men efter 3 timmar började jag förbereda dem på hemfärd för då höll mina fötter på att frysa ihjäl. Men barnen hade nog kunnat stanna ännu längre.
Jag satt med min förkylning och fyllde på med kaffe och varm choklad medans de åkte. 
En dag med mycket glädje och skratt! 
Man blir så varm i hjärtat när man ser barnen ha så roligt. Och inte ett enda bråk. Lycka! 
 
 
 
 
 
Upp och ner, upp och ner
 
 
Älskar dessa röda kinder ❤
Ja det fick minsann bli korv till mig och tjejerna medans Lukas åt sin pannkaka.. Korv är väl för gott! 
 
Har precis tröstat en ledsen kille som kom ner och hade drömt. Inte ofta han vill berätta vad han drömmer. Varför vet jag inte. Tårarna rinner när jag frågar vad han drömt. Jag får gissa mig fram. Vill ju veta vad som rör sig i hans lilla hjärna, om jag kan påverka på något sätt.
 
Efter många om och men fick jag fram att det hade hänt mig något. Att jag var på sjukhus. Att någon hade skjutit mig. 
Jag blev ledsen inombords. Barn ska inte behöva drömma sånt. När jag frågade om han drömt det innan så nickade han. 
Jag klappade om och tröstade så gott jag kunde. 
Blir så ledsen för hans skull. Hur ska man få bort en sån hemsk dröm från hans näthinna, det går ju inte :/ 
 
Nu ska vi försöka sova och förhoppningsvis fylla resterande del av natten med goda och mysiga drömmar.
Sov sött ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0