Yoga, jobbet, vaccination och kaos

Ja det har varit mycket i 2 dagar.
Hälsade på jobbet igår fm och var med på möte på em. Det bjöds på landgång. Lite torr, men den var helt okej.
Sen hem och stressa med middag etc och sen bar det av mot terminens sista yoga, därmed yinyoga. Min nya favorit. Åh vad skönt det var. Kommer ner på ett helt annat sätt, nästan så man försvinner bort från rummet stundvis. Häftigt och skönt!
 
Sen imorse skulle Lukas till CSK för influensavaccination nr 2. Barn under 9 år får 2 doser första gången de får influensavaccinationen. Det gick bättre idag, blev ledsen men fick ingen panik iallafall. Så nu är det klart, tur då influensan härjar vilt just nu.
 
Idag ska jag ha medalj i idioti alltså.
Gjorde världens idiotgrej i fm.
Elektrikern var här och skulle byta proppskåpet mot säkringar. Vilket tar några timmar, då utan ström.
Tänkte att jag kunde elda så jag fick varmvatten till att diska åtminstonde. Vet ju egentligen att det finns en cirkulationspump som pumpar in vattnet i ackumulatortankarna. Men min lilla hjärna hade kopplat bort den tanken att pumpen gick på el. :(
Kommer ner i källaren efter en stund och det sprutar vatten från pannan. Kokhett, närmare 110 grader varmt. Pannan var nästintill på max (120) Herregud vad kaos det blev. Som tur var åker ju vattnet ut istället för att tankarna ska explodera, en säkerhet.. MEN.. Vilket jobb sen då, låta allt svalna och ikväll fick jag och Lukas skyffla vatten, aska m.m. från hela källaren. Samt en massa kartonger som sugit upp mängder med vatten fick tas sönder och eldas. 
Tur jag har min duktiga lilla hjälpreda. 
Jag och Lukas var hos min mormor hela em så Lukas kunde äta och roa sig lite. Svårt att roa en Lukas utan ström. Och så jag kunde få kaffe!!!! Åhhh vad gott!
 
Så idag är jag nog den klantigaste på jorden!!! 
Detta är ett bevis på när hjärnan är överbelastad, det går inte att tänka klart, om än alls! 
Nåväl, har suttit och knåpat på min önskelista ikväll, den blir minsann riktigt bra! 
Önska får man ju, tomten kommer ju förhoppningsvis!! 
Ska se om jag får till ett bra collage imorgon så ska jag visa er :) 
Godnatt! 
 
 
 
 
Ville veta hur kärlek stavades...
Sen kom denna lappen. Blir man rörd eller vad? Flåt för jag blev ledsen. Kärlek pos ok kram mamma, Lukas
Jag förklarade att det är inget att be om ursäkt för, såklart man får bli ledsen. Han har verkligen ett stort hjärta ❤(bakom sin fasad som dyker upp ibland) 
 
Trackback
RSS 2.0