Mästerfixaren

Louise har kommit in i en period då hon vill hjälpa till med allt och överraska och duka fint etc. 
Jag blir så stolt över henne. Jag var likadan som liten..
Jag och min ena syster gjorde frukost på sängen titt som tätt till mamma och pappa. Macka med skinka och så skrev vi deras namn med majonnäs ovanpå. Eller gjorde vi hjärtan. Minns det så väl. 
 
Jag berättade för Louise igår om hur hon ska brygga kaffet med rätt mängd vatten och bönor..
I morse stod där en kopp utsökt kaffe på min plats :) 
Hon hade dukat fram allt till frukosten till och med Lukas glas och förberett till hans anamix. 
Hon är fantastisk och hon blir så stolt när hon får hjälpa till. 
Ja, och jag bara njuter..
 
I em åkte Lukas till Jenny och Thomas igen efter 1 månads uppehåll. Som han längtade!! 
Jag och Louise fick vår egentid igen. Louise sa inget men hon hoppade och var sprallig och glad hela kvällen. Det märktes att hon njöt.
 
Idag stod det gulaschsoppa på menyn. 
Hon gillade inte det, hon hade smakat i skolan sa hon. 
Jag förklarade att ingen smakar likadant..
Hon ville hjälpa till och det fick hon så klart. 
Hon gjorde det mesta och hon rörde och rörde...
Hon åt minsann upp hela skålen hon la upp själv. Det var jättegott. Ja det är klart sa jag. När man lagar maten själv så smakar det mycket bättre!! :)
Stolt tjej... Igen 
Och jag som mamma blev mäkta stolt och imponerad! 
 
Värmande gulaschsoppa 
receptet är taget från Jennys matblogg
Louise laddar upp med styrketräning inför kvällens träningspass. Tränade upp och ner med denna baguette ;) Haha  
Jisses vad fötterna ser långa ut.. Hahaha
 
Lite creme fraiche och en bit bröd till satt gott!! Det var enkelt och snabblagat och dessutom väldigt gott och mäktigt!! 
 
Det märktes på Intervall/puls passet hos Tisse ikväll.
Jisses. Soppan åkte hiss vill jag meddela.. 
Skönt att träna i alla fall och det är skönt när man nu ligger i sängen och längtar till jobbet imorgon.
ÄNTLIGEN!! 
Tittade på serien Rakt in i hjärtat på SVT 1 ikväll. 
Om barn med hjärtproblem som vårdas på Lunds lasarett.
Jag grät en skvätt. Stackars dessa barn. Och föräldrar  
Känner så med dom och när man såg de små liven sövas, väcktes känslorna från Lukas tre operationer till liv.. All styrka till de barnen ❤
 
Känns väldigt tomt här utan Lukas. Har ju hört hans hostande många nätter nu och haft honom som en legobit fast intill mig varje morgon.
Han smyger upp i min säng nån gång på natten när jag sover som hårdast. Sen vaknar jag på morgonen med en som försöker ta över dubbelsängen! ! :) Haha 
 
Skolan börjar för Louise imorgon och nu kommer alla rutiner igång igen. Det ska bli fantastiskt skönt. 
Visst att det är skönt med ledighet och slapp men man saknar fort rutinerna.
Alla mår så mycket bättre då..
 
God natt och passar på att önska er en trevlig fredag redan nu!! Och håll i hatten gott folk, en ny storm verkar komma in i morgon em. 
 
Zzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0