Lekhelg

 Igår skulle vi hem till Sandra, Razvan och barnen och leka och äta. Vi åkte dit på eftermiddagen. Fikade och hade trevligt med stormen Egon utanför.
Vi fyra, halv fem tiden går strömmen. Barnen blev uttråkade så de satte sig i soffan med våra telefoner..
Så fina alla barnen. Kläder är överskattat :) Haha!!
När strömmen inte kommit på en timme så begav vi oss hem till mig dom hade ström.
Massa lek och bus och god enkel mat. Makaroner och köttbullar. Helt perfekt!!
Popcorn och gott och barnen byggde koja. Det stormade på rejält utanför. 
Tusen tack för en underbar lördag trots lite omplanering! ❤
 
Idag hade Lukas kompis för första gången utan förälder.. Hugo är favoriten så vi frågade och han kom gärna och lekte. Vilken skillnad från tjejerna när de leker; pysslar, tittar på film och leker lugna lekar..
Här var det spring, bus, bilar överallt, pang pang, de pusslade och tittade på film, ja jisses vad dom hann med på några timmar. Fast jag gillar det. Att se dom ha kul och leka.. Massa bus precis som det ska vara.
Avslutade med lite pannkakslunch.
Det gillades av dem båda :)
Lukas var jättestolt över att ha haft kompis på lek idag. Underbart att se honom så glad och nöjd! 
Jag och Louise spelade spel under tiden killarna lekte..
Då ringer Linn, hennes kompis och vill leka där hemma. Så de är snälla och hämtar Louise då jag inte kunde köra nånstans. 
Så Louise blev överlycklig.
 
Senare hämtade vi Louise och styrde mot Vanneberga för en träff hos finaste Caroline och Tobbe.
De bjöd på gulaschsoppa. Fantastiskt gott och det passade perfekt i detta stormiga väder utanför..
 
Mmm. De lagar alltid fantastisk mat.
Louise kelade med Bonnie.. 
Så fin bild :) 
Det var en underbar söndags em och kväll.
Tusen tack för ikväll!! 
Toppade kvällen med en kopp chai latte i soffan innan läggdags..
 
Märkte ikväll att jag var så glad och nöjd. 
Jag får så mycket energi av att träffa mina vänner. Blir så glad och trivs i deras sällskap.
Det är ju det som gör livet så roligt. Att umgås med sina vänner och skratta tillsammans. 
Tack vänner för denna helgen. Ni har verkligen fyllt på min energidepå!! ❤
 
Louise har minsann haft lyx denna helgen. 
Lekte med Thindra i fredags, Bianca i lördags och Linn idag.
Så roligt att hon har massa fina kompisar att leka med. 
Och innan i veckan var det Alice och Emma också. 
5 kompisar på 7 dagar. Inte illa!
Att ha kompisar är viktigt, de har man genom hela livet och kan man bygga upp bra kamratskap från början så kommer man långt! 
 
Älskar mina fina barn och mina vänner! 
Har verkligen varit en glädjefylld helg.
 
Imorgon är det ny vecka och nya möjligheter. Lite planerat i veckan och längtar redan. 
 
Sov gott kära läsare 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0