Trebarns mamma!

Idag har jag varit effektiv minsann..
Efter jag och Lukas lämnat Louise i skolan åkte vi hem och åt mysfruksot vi två med tända ljus. Höstmys när det är som bäst...
Sen förberedde jag lunch till honom och lite till att frysa in till honom, tvättade massor och lite plock överallt..
Sen erbjöd sig pappa passa Lukas om jag behövde till stan. Det böhövde jag för att skaffa mig en kofta/sjal till att ha över klänningen på lördagens bröllop.
HIttade direkt på aima så det tog bara en timme i stan..
Fick inlagd sill i ättika hos pappa sen. Såååå gott!!
Sen hämtade jag och Lukas hem Louise och Emma. Hon hade kompis med hem idag.
Det var utelek och sen fikade vi på tekakorna och de gillades minsann :) 
Sen lekte de café, pysslade med toarullar, tyg, paljetter, flirtkulor etc, åt middag, lekte med Lego Friends, fikade ja tiden gick fort och de hade så roligt. Lekte mellan 13-19 och inte ett enda tjiv dem emellan.
 
 
Bra samarbete :)
 
Helt ok att vara trebarns mamma för en dag..
Hade större bekymmer med lilleman som jag försökte hålla borta från dem. 
Tycker de har rätt att leka själva utan en sabotör med i leken. Tur Louise har en dörr så de kan leka i fred där inne när Lukas inte försöker riva eller slå in dörren...

Jag cyklade med honom ute, vi provade utan stödhjul och det gick bra. På mindre än en timme kunde han cykla lite.. ostadigt men ändå, sjungandes samtidigt. Det ni karlar.. Han knäckte koden till att göra tvåsaker samtidigt!!! Haha!!
 
 
Vi hängde tvätt tillsammans
Spelade memory
Städade upp allt på hans rum som han kastat överallt, för att han inte fick vara på Louise rum
Diskade tillsammans
Vi hittade på mycket men ändå var han inte nöjd...
 
Jag tycker faktiskt att Louise har rätt till lite egentid när hon har kompis.. 
Det här med att vara konsekvent jobbar jag stenhårt med.. 
Lukas kastade massor av saker runtomkring på sitt rum för att han inte fick vara med tjejerna, jag sa att han inte fick gå ut ur rummet förrän han städat upp.. Det tog tid. Han var tvungen att komma ut då han skulle äta men sen åkte han in där igen. Sur som ett bi var han och det tog mer än 1 timme innan han gjorde det när jag hjälpte honom komma igång..
Det är jobbigt men att vara konsekvent är det enda sättet de lär sig på. Allting i livet har konsekvenser.. Bra eller dåliga!!
 
Så jag har brottats med en suris medan tjejerna har varit som små prinsessor och lekt superfint!
Jag trivs med mitt liv mer och mer.
Jag och barnen har det jättebra, vi myser, njuter, tränar, leker och gör det som faller oss in.
Jag njuter av min ensamtid, eftersträvar inte alltid sällskap som innan.
Kan sitta i soffan och bara njuta av att sitta där själv.
Jag trivs med min behandling av kroppen med regelbunden massage och träning.
Känner mig mycket smidigare än för ett år sedan, sjukt skön känsla..
Jag har med barnen i träningen och lämnar inte alltid bort dom. Vi gör det gemensamt och barnen älskar det..
Läser godnatt saga oftare för dom var och en. Lite extra kvalitetstid med var och en innan läggdags..
Är lugnare i mig själv och tror mig ha hittat mig själv lite mer..
Vet vad jag vill och hur jag vill ha det och just nu mår jag bättre än någonsin.
Jag har fantastiska vänner runtomkring mig och min fina familj.
 
Trots att jag jobbar i morgon kväll känns det ändå som att min födelsedag kommer bli underbar.
Det blir ju vad man gör den till!
Att få fira den med mina barn är det bästa jag kan få ♥
 
God natt på er!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0