Härliga söndag

Jag tog mig en rejäl promenad igår em... 
Gick väldigt raskt i 6.5 km. Sen kunde jag inte hålla mig från löpningen. Sen körde jag intervallträning andra hälften av rundan. Löp/pw/kuta. Första gången jag tränar intervaller men det kändes kul och det var riktigt skönt efteråt. Kände av knät ganska mycket vid rask gång så därför började jag löpa. Mindre känningar i knät då. Blev väl ett mjukare steg i löpningen än i pw. 
Idag däremot kan jag knappt röra mig. Ont precis överallt. Den träningen satte farten på kroppen. Ont i rygg och höfter framförallt. 
 
Igår kom mina hjärtan hem igen från olika håll. Samlades hos mina föräldrar för söndagsmiddag. Pappa bjöd på kalops. Fantastiskt gott! 
Lagade på 2 olika vis. Längesen man åt kalops och det är jättegott. Man får ju inte glömma rödbetor till. Halva grejen med kalopsen. 
 
Sen hade jag och mamma valvakemys här hemma när barnen lagt sig. 
Lite Soffmys, tända ljus, glass och chips :) 
Vi båda halvslumrade men det var mysigt ändå.. 
En söndag helt i min smak. Kunde inte bli mysigare. 
Vädret var fantastiskt. Lite blåsigt men ljumna vindar och sol. En perfekt höstdag!! 
 
Jag och Lukas har varit lediga idag. Louise var i skolan och sen följde hon med kompis hem efter skolan. Jag och Lukas har slappat på soffan, spelat memory, cyklat en runda med hans 2 hjuling samt hälsat på mormor och morfar där vi fikade och pumpade cykeln.
Nu ska vi hämta loppan. Sen laddat vi för en lugn måndag kväll.
Middagstips mottages gärna! Vad har ni för middagsplaner i veckan? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0