Full vecka

Denna veckan har gått oerhört snabbt tycker jag..
Var bara ledig i tisdags.
Har inte blivit någon träning heller och mat ja det har jag tryckt i mig ändå :( Grr, detta matsug alltså...
I tisdags var jag på massage på fm och kände mig aningen i början till en förkylning och vet att om man får behandling i det läget så bryter det ut ordentligt...
Det tog 2 timmar. Såååå fantastiskt skönt att känna att rygg och höft rättas til, nacken med och min stress sitter mest på vänster sidan av kroppen. Hur den lättar. Höften hade fått en vridning och det kände jag i måndags på jobbet lite innan jag slutade.. 
 Så då rekommenderas ingen träning de närmsta dagarna, främst inte samma dag.
Det gjorde inget då det var föräldramöte på skolan i tisdags kväll, i onsdags kväll jobbade jag efter en låååång dag i stan med shopping. Kläder till Lukas och lite MÅSTEN till mig inför bröllopet nästa helg..
Neeeeej, så klart inte mitt, men Caroline och Tobias..
Längtar så sjukt mycket, börjar bli riktigt spänannde nu..
i går kväll somnade Louise vid köksbordet ocgh hade ingen barnvakt så då blev det inte heller nån träning. Dessutom har ju naturligvis förkylningen brutit ut. Förkyld och lite ont i halsen..
Jobbat dag både igår och idag så nu är man riktigt trött. 
Lukas är hos stödfamiljen i natt.. Jag och Louise har egentidsdag. Mormor och morfar bjöd på grillat. Flintastek och potatisgratäng. Fantastiskt gott med grillat, så längesen nu man åt det.. 
 
 Får se om vi tränar tabat i morgon fm. 
Vi satsar på det i alla fall..
MÅSTE verkligen hålla igång, vill inte tappa nu när jag kommit igång ordentligt med träningen.. 
Sen ska vi laga middag och baka kaka. 
Ska bjuda min familj och min mormor på middag och efterrätt då jag fyller år på tisdag men jobbar kväll då.
Vad det blir för smaskigt det visar jag i morgon... :)
 
Lukas hade trillat på dagis igår och slagit i ryggen och rumpan. Låg stilla och kunde först inte öra sig, han tappade andan och var jätteledsen.
Blev så orolig... Personalen ringde mig men det var lungt sen.
Han hade kommit för snabbt mot "brandstegen" den de har som de kasar ner på vid klätterställningen. 
Han är jätteduktig på den och har gjort det massa gånger men han sa själv att den var blöt. Så förmodligen har han tappat greppet.. 
Min lille plutt ♥
 
Det jag shoppade till Lukas i stan var...
4 långärmade tröjor, 2 par byxor och ett par kalsonger. Jag älskar Hampton Republic serien på KappAhl. Såg dessa kalsonger och var bara tvungen att köpa dom. Hur snygga är dom inte? Och så randiga.. Jag fullkomligt ÄLSKAR randiga kläder..
Lukas absoluta favorit gärger är orange och röd.
När jag såg dessa byxor fanns det inga tvivel. Han har krav på att det måste vara fickor, det var det och han blev så glad för kläderna.
Idag på dagis fick han beröm för att han var så fin i sina kläder. Hade de oranga byxorna och matchande tröjan till. 
Pumps till mig till bröllopet. Hittade de direkt, Din Sko 299 kr.
Kunde liksom inte bli bättre :)
Vad tycker ni?
Tog en lunch i stan.. 
Pasta Carbonara på Café Fenix. Det var supergott!
 
Häromdagen hade jag min hjälpreda med mig i köket..
Hjälper mamma att laga lasagne..
En liten stund tills vi bränner oss på stekjärnet...
 
Igår morse 05.30 möts jag av detta...
MIn lilla älskling hade trillat ner från sängen och låg och sov hur gott som helst. 
Jag som är jätte lättväckt sov som en stock och hörde inte någon duns..
Han är för go min lille Lukas!
 
ikväll efter vi ätit hos mamma och pappa ritade Louise en bild...
Hon ritade av morfar sa hon :D
Haha, mitt i prick måste jag säga, väldigt konstnärlig!
Älskar mina barns fantasier. Man skrattar så hjärtligt med dom!
 
Nu ska jag gå och lägga mig och njuta av lite fler än 5-6 timmars sömn..
Ledig fram till tisdag kväll och jag ska njuta så mycket jag bara kan.
Njuter av livet trots min förkylning.
Hade gått ner 1.4 kg i måndags sen förra veckan..
Men på måndag lär den nog stå på plus igen. För mycket mat och för lite motion. 
Dessutom lite kakor hit och dit och glass... Fy skäms på mig.
Har lite tycka-synd-om-mig-när-jag-är-förkyld-ätit 

Men men, man lever ju bara en gång så att man unnar sig ibland är det väl ingen som har dött av..
Nya tag på måndag igen!
Bara förkylningen ger med sig..
Något bra tips mot förkylning och halsont?
Brukar finnas många husmorsknep och gamla huskurer.
Alla tips mottages gärna!
Måste bli kvitt detta innan bröllopet...
 
Nej nu ska jag inta skönhetssömnen så jag orkar med morgondagen!!
 
Nattinatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0