Stressmorgon

Ja Jisses. Var riktigt trött imorse.
Hör Louise som kommer upp och väcker mig och frågar när vi ska stiga upp. (Det händer typ aldrig) 
Jag sa snart, gå du ner och mornar sig lite. Mina ögon var blytunga. Slumrar till och en liten stund senare vaknar jag till. Klockan är 7.40
Var helt säker på att det var mitt i natten typ.
Shiiiit. Louise skulle lämnats 7.20 och jag skulle vara 8.00 på CSK med Lukas för provtagning. Behöver jag säga att det blev stressmorgon utan dess like.
Kom 40 minuter sent till sjukhuset men det gick. Lukas åt frukost och sen åkte vi till Maxi.
I needed my morningcofee  
Lite mys och bus hann vi med.
Soom jag älskar denna unge. Fast att han ger mig gråa hår och driver mig till vansinne ibland. Men det är så livet är! Det går inte på en jämn väg utan mötande trafik. Man får brottas med mycket.
Det viktigaste och härligaste ändå, tycker jag är att man kan skratta och le efteråt. 
 
 
Väl hemma stressade jag ihop lunch till Lukas och pappa kom och passade honom. Jag åkte ner till skolan för hälsobesök med Louise. Det gick jättebra. Allt såg bra ut och det kändes bra.
Louise hade Elna med sig hem idag. 
Jättehärlig em. 
Lukas blev hämtad av Jenny och jag fixade middag till mig och Louise.
Husmanskost i all ära. Stuvade makaroner och stekt falukorv.
Enkelt och riktigt gott.
Det var över ett år sen jag åt det sist, då jag försöker dra ner på pasta m.m. Men idag var vi sugna på detta!!
 
Diskade och lärde alfabetet med Louise. Hon ville jag skulle säga bokstäverna och så skulle hon skriva dom. 
Hon klarade alla. Bara 2 hon var osäker på.
La upp detta på instagram och fick några kommentarer.. Haha jag glömde säga Z. Jag kände mig så dum. Hur tänkte jag här.
Det är nog jag som behör gå i skolan. Haha :) 
Men hon var så duktig och jag är stolt över henne. Så mycket de lär sig i skolan. Tycker det är skönt att hon är lättlärd.
Efter mys och saga blev det nervarvningstid för mig. Det behövdes efter idag kan jag säga.. 
En kopp fantastiskt god Chai latte och tv marathon.
Ensam mamma söker 
Dicte 
Paradise Hotel 
En perfekt kväll förutom min slemmiga hosta. Känner mig trött på denna förkylning nu.
Vill kunna TRÄNA igen.. 
 
Förlåt om det låter skrytaktigt på något sätt men jag Älskar mitt liv precis som det är. Njuter av allt jag har i livet och även av min ensamtid. 
Har lärt mig prioritera slapp i soffan om kvällarna. 
Inga måsten eller stress.
För några månader tillbaka och bakåt så satt jag aldrig i soffan. Det fanns bara inte.
Hade massor att göra eller hittade jag på saker att göra.
Trivs mycket bättre nu med te/kaffe/chai latte och ibland något att tugga på och nån timme i soffan innan läggdags. 
Njuter till max.
 
Hej livet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0