Shopping i sjukstugan..

I fredgas jobbade jag med lite feber i kroppen, inte så bra, JAG VET. Men tyvärr har jag för hög arbetsmoral. Jag är inte hemma om jag inte är riktigt dålig. Jag brukar bli enormt dålig med feber, men jag knaprade ipren..
Hämtade Louise och åkte på mellis hos Mia och flickorna. Scones och te. Underbart gott..
Hade bara Louise då Lukas var hos stödfamiljen fre-lör.
Hade egenmys med loppan. Det var bokat popcornmys till Idol.
Orkade inte laga mat så vi beställde pizza, evigheter sen vi gjorde det så det var riktigt gott.
 
Jag vet jag ser blek ut...
Sen somnade hon bredvid mig bums utan godis och utan idol. Försökte väcka henne utan att lyckas. Hon var supertrött..
Jag hade idolmys med mig själv. Jisses vad Josefine levererade. Helt klart bäst i fredags.
 
I lördags fm blev det soffmys. Ingen träning då min kropp sagt Nej för det..
Hostig, slemmig och ont i huvudet..
Jag tog en dusch och piggnade till lite så jag och Louise åkte inom stan och shoppade lite.
Behövde jacka till Lukas, men det blev som vanligt mer än så.
Louise sa: Gör nu inte av med alla pengar mamma.. (lite orolig för mig)
 - Haha, nej det är inte så lätt när man har dig med sig. (hon hittade mycket fint)
 
Hon är så omtänksam, men ändå bestämd på vad hon tycker om..
Tjatar inte mycket men vet vad hon tycker om. Hon förtjänade lite nya snygga skolkläder tyckte jag..
Lite till Lukas
En scarfs till Louise
Jacka till Lukas..
Louise hittade detta!
Och dessa, viktigt med nitarna! :)
Denna älskade hon.
Med fräck baksida..
Var bara inne i 3 affärer, HM, KappAhl och Lindex. Sen åkte vi hem.
Jag blev rent slut av det. 
Lukas kom samtidigt och vi fikade lite. Efter middagen Rester från gårdagen så blev det soffläge alla tre.
Jag och Lukas somnade och sov en timme. Jag orkade inte vara vaken. Så skönt det var med en liten powernap..
Mys med min älskade lilleman ♥
Och mys med min fina tjej ♥
 
Det blev popcornmys igår istället till Så mycket bättre.
Älskar verkligen det programmet. Shit vad jag gillar Ola Salo. Och vilka fntastiska tolkningar av hans låtar.
Njöt hela programmet..
Louise däckade bredvid mig efter en liten stund så det blev egenmys för mig. Tittade på en Johnny Depp film på 4:an. Dracula liknande. Minns inte namnet Spännande faktiskt, jag som avskyr skräck i vanliga fall.. Kan ju dock bero på att det var pga Johhny Depp som jag höll mig kvar :) 
 
I morse vaknade jag och kände mig hes, rosslig och allmänt seg. Lukas väckte mig under en timmes tid, en timme innan vi skulle gå upp.
Han vaknar sällan om inte jag väcker honom.. men jo idag skulle han. 
Var sugen på Ikea och Paulina ville hänga med.. 
Det bara ösregnade och barnen rev nästan huset så de behövde rastas...
Fikapaus för somliga..
Lunch för oss andra..
 
Vill då meddela att efter tio minuter började jag ångra min tripp till Ikea.. 
Jag var helt mållös. Barnen skrek och sprang.. Lukas slängde sig i den ena sängen hoppandes till den andra osv. De gapade och jagade varnadra, de hade jätteroligt såklart, men jag ville bara slita av mig håret..
Hoppade bland möbler och skulle röra precis allting, lyssnade inte för fem öre. Sa till snällt, blev förbannad, till sist åkte de ner i vars en vagn.. Phu tänkte vio.
Men NEJ, då ska de dra i allt och dra i varandras vagnar, stimma, hoppa och nästan krossa det vi har i vagnarna.. Jag var minst sagt tokig..
Undra vad alla på Ikea  trodde om mig..
Hörde ett Bläää..
Vänder mig om..
Då har Lukas dragit massa stearin på fingret och stoppat i munnen..
Tro fasen det är bläää.. Doftljus. Ja jag finner inga ord..
Mina gråa hår kommer växa i ilande fart efter denna dagen.
Ingen glädjeutflykt direkt..
Jag och Paulina skrattade och grät omvartannat, vi visste inte vart vi skulle ta vägen, vi orkade inte mer.. Haha!
Lukas säger till mig när jag skickar ett sms...
Om inte jag får ha telefon i affären, får inte du heller det.
Och jag hade inte nämnt något om det
- Jag sa att de vuxna bestämmer.
- Jag bestämmer på mitt rum
- Jag bestämmer i vårt hus.
-Det kan du bara glömma
Jag dog av skratt, och ett äldre par skrattade bredvid när jag förklarade att barn inte ska ha telefoner, för det är inga leksaker. Vilken diskussion vi hade..
 
Middag för Lukas innan hemfärd, tuggar pannkaka för fullt...
Vi andra tog glass. Ikeas mjukglass är den godaste mjukglassen ever, saknas bara strössel..
Den lugnaste stunden på dagen, tills Louise kommer på att hennes skinnjacka ligger kvar uppe i restaurangen.
Hon och Paue sprang upp och hämtade den.. 
Ja det också, det hade ju bara fattats att vi glöm något där med..
Väl hemma, vi överlevde!
2 sletna hulliganer i baksätet och 2 glada chics i framsätet som äntligen fått lite lugn och ro.
Zzzzzz
 
Behövde en Hampen matta så det var huvudsaken till att jag behövde dit..
Hittade lite annat smått och gott också..
Så när vi kom hem blev det att prova det nya fina memoryt..
Stora fina kort.
med djurmotiv..
Helt klart värt 29 kr Family pris
 
 Sen dusch och sagomys för barnen. Mysigt var det och de hade lugnat ner sig..
Ingen träning för mig ikväll heller, typiskt och surt, men lyssnar på kroppen för en gång skull..
 
Nu ska jag krypa ner under en varm filt, tända ljus och njuta av en kopp te och en god smörgås till det. 
Perfekt mysväder när det regnar och är ruggigt ute..
 
Trevlig söndagkväll på er..
"host host"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0