Ledig tisdag

Underbart är sammanfattningen av denna lediga dag.
Myst hemma med sysslor och plock med Lukas medans Louise var i skolan. Lukas hämtades av stödfamiljen vid 14. Sen lagade jag och Louise en rejäl middag. Får passa på när man är ledig att laga lite mer tidskrävande mat. 
Hade middagsdejt med den finaste tjejen på jorden!
Kålpudding. Min favoriträtt, det var evigheter sen jag åt det sist..  
Det var fantastiskt gott och jag blev proppmätt. 
En stadig middag innan tabatan ikväll kändes bra.
Jag tog tag i diskberget.. Skönt att slippa ta det senare ikväll..
Jag är en mästare på att stapla disk :) Haha 
 
Jag och Louise var och tränade ikväll. Ett bra pass idag. Roligt och jobbigt. Precis som det ska vara!
 
Hem och duschade och fixade kvällsfika.
Blev det oligatoriska kvällsmyset med Jenny. 
Vi kollade på kalla fakta. Blev så berörd och samtidigt irriterad på hur barn far illa i familjehem. Hur kommuner kan missa att kolla upp de olika familjerna. Att barn inte får den sjukvård de behöver. Inte ens när tjejen låg dödssjuk tog familjen henne till sjukhus och flickan dog sen. Körtelfebern utvecklade lunginflammation.
Blir så arg att sånt här händer!! 
Barn som behöver hjälp ska få rätt hjälp. 
 
Nog om det, nu är det läggdags. Har en ledig fm imorgon utan barn. Har lite planer men får se vad humöret säger när jag vaknar! 
Trackback
RSS 2.0