En ledig måndag!

Ja var ska man börja.
Denna veckan har varit fullspäckad.. ja som alla andra veckor :D

Men har inte haft tid över för att blogga.
 
I måndags var en helt vanlig måndag, men för mig extra helig då jag var ledig efter förra veckans 6 arbetspass...
Men ledig och ledig är man ju aldrig med barn..
Det fick bli provtagning på Lukas då det var över en månad sen sist. Ska försöka ta en gång i månaden men nu när han är frisk hela tiden så glömmer man lätt..
Lukas åt frukost på CSK och han hade lyx, det var tv i den provosoriska matsalen (den vanliga renoveras) så han tittade på byggare bob vid frukost... :)
Han började bli förkyld i helgen. Lite hostig, snorig och hängig.
 
Sen handlade vi på maxi och han är bara fööör skön den här killen..
Han går för första gången bredvid vagnen och är duktig.. Lite busig men normalt..
Annars placeras han i kundvagenen för att minska risken för förstörelse, borrtappning etc...
Han sa till och med: Jag ska göra som du säger mamma, jag ska var duktig på Maxi..

Han har ju sin grej när vi är på maxi och det är att kolla i fiskdisken på fiskar, kräftor och krabbor varje gång vi är där...
I måndags var inget undantag..
Men jag dog lite när han med lite bestämdhet och smått chockad säger..
-Mamma tiiiiitta, dom är döda!
Jag skrattade och sa: ja men det är ju tur att dom är det... Tänk om det skulle krypa runt levande kräftor på Maxi.. :) Haha
Sen när jag packar ner varorna läser han sin pixibok han fick. 
Han bläddrar och bläddrar sen säger han pustande...
-Men jag kan inte läsa vad det står, för jag har inga glasögon :)
Haha, han har då kommentarer till allt på denna jord!
Ja jag log hela vägen hem åt hans kommentarer.. 
Är så glad att han är min ♥
 
Sen vid 13 hämtade vi hem Louise från skolan och hon hade Alice med sig..
Först lite mellis, fruktfat med satsumas, melon, äpple och plommon.
Sen fick de tre fick ett uppdrag av mig... Att samla pysselmaterial runt om på tomten.. 
Det lyckades de galant med!
Sen blev det pysselverkstad inne..
 
 
Roligt att vi har valnötsträd på tomten och grannen har kastanj. 
Massa fina pysselmaterial.
 
 
 
Fiffiga idéer..
Louise pyssel.
De målade med hobbyfärg och mednas de torkade åt vi fläskpannkaka... Mums!
Sen efteråt limmade de på ögon, näsor, blommor m.m
Kastanjerna ser ut som små fåglar, riktigt söta!!
De hade väldigt kul med detta, så enkelt och de fick använda fantasin.
Är så emot alla dessa tvspel och mobiler som alla barn ska sitta med. Ja ibland kan det vara okej, men inte mycket..
Barnen behöver utveckla och använda sin fantasi och de fick de verkligen göra här!
Är så stolt över dom!!
 
Jag var helt slut på måndagkvällen och barnen med, det märktes den sista halvtimmen av tjejernas lek.. Tröttheten tog över..
 
Men allt som allt så var det en mysig måndag, en pysselmåndag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0