En vecka med det mesta!

Veckan som gått har varit jobbig, känslosam, stressig, orolig, händelserik, glädjefull, full av skratt, rolig ja det mesta!
Här kommer en rejäl bildbomd!
 
Förra fredagen var det dags för Louise första Disco i skolan. Halloweendisco.
Hon ville inte dit först med dagen innan ångrade hon sig.
Jag begav mit mot stan på fredag fm för att köpa utklädningsgrejor, fladdermus skulle hon bestämt vara och det tyckte jag var ett bra val!!
 
 
Hon blev supersnygg!
Tröja och strumpbyxor Lindex
Cape och mask Lindex
Tyllkjol Engelbrektsboden
Svart nagellack, våfflat hår som sprayats med både svart och glitterspray.
Hon blev så nöjd själv..
Då jag jobbade kväll fick mamma lämna och hämta henne.. efter 15 minuter.. Hon blev ledsen och tyckte det var lite läskigt.. 
Allt jobb man lagt ner och stressat med inför detta, men vad gör man inte för sina barn :)
 
Förra lördagen var de utgång med Jenny, Jenka och Nina!
 
En härlig kväll som resulterade i att denna mamman somnade till (JA, somnade) på Olearys. 
Jag måste dansa och hålla igång, annars slår tröttheten till..
Hade jobbat hela dagen och var supertrött.. 
Eller det har kanske med åldern att göra.. Nej, det har det väl inte ;)
 
Lekstugan har fått nya hyresgäster i veckan.. 4 söta små möss..
 
Paniken som uppstod när jag står inne och bakar och hör Louise komma storgråtandes och säger det är råttor som hoppar på bordet i lekstugan... HJÄLLLP tänkte jag..
Men så var det dessa sötnosarna.. 
 
Bakat tekakor
Och frukostbullar med sesamfrön
 
Tanken var till Me and I partyt på kvällen i måndags med som blev inställt pga för lite deltagande...
Men Jenny och Danni kom på måndagskvällen ändå och fikade med mig och hade soff mys framför en hög med tv-program..
Pappa hade bakat sitt fröknäcke. 
GALET gott!!
 
I tisdags bar det av till Ranys lekland, Louise hade Emma med sig..
Skönt med två lediga dagar när det var höslov..
 
 
Lukas fick sina pannkakaor med grädde och sylt så alla åt likadant! 
3 nöjda!!
 
En mycket härlig dag.. Dock slutade hemresan inte sååå bra.
Återstår att invänta besked. Inget jag vill ta här, men det är lite tungt!!
 
Jobbade i onsdags och när jag hämtade Louise upptäckte jag min största fasa som förälder..
L Ö S S ! !
Jag fick panik, örde raka vägen in till apoteket och hem till mina föräldrar som hade badkar och började avlusa..
 
Usch vad jobbigt, tvätta och sanera överallt.. Man behöver inte det bla bla bla..
Men jag blir nojjig av sång. Tvi... 
Min träning hann jag inte med så det var lite surt..
Louise är ju för söt.
Hon är helt inne på att skriva allting och frågar om hur allt stavas och läser på allting..
Detta skrev hon efter avlusningen..
Löss.som.äter.blod.som.har.varit.i.Louise.hår.dom.är.kära.i.varandra.dom.har.ägg.
:D
Hahaha, punkterna vär väldigt viktiga...
 
I torsdags ville Louise inte till fritids pga att hon haft löss (det var en engångsbehandling och alla försvann)
Så hon var hos mormor och jag begav mig mot Lund. 
Min sötnöt ♥
Där mötte jag upp Lukas och Jenny som varit i Malmö över natten..
Lukas hade läkar och dietistbesök på fm..
Allt var jättebra och han utvecklas galant.
Så skönt att jag och Jenny får cred för att vi sköter honom så bra som vi gör!
Han har smalnat av lite, vilket är bra.
Aminosyrorna ligger bra och har gjort sen nyår.
Inte varit inlagd en gång på sjukhus detta året.
Det är fantastiskt!!
 
 
 
 
Apa? Ja..
KlätterAPA? Definitivt!!
Httade ett träd utanför sjukhuset... :)
 
Strax innan vi skulle hem började jag känna av huvudvärk, den lev värre trots tablettero hc det spände rejält på hemvägen så jag nästan var nere i diket och vände.
Ringde jobbet och var hemma fast det går emot mig..
Lämnade barnen hos mamma och körde hem och sov. Det släppte ytterst lite..
Var hemma i fredags också och tur det då jag vaknade med samma spänningshuvudvärk igen.
Tog det lugnt och car hos doktorn med mina fruktansvärda eksem jag har i nacken. De kommer och går men nu har de blivit värre trots alla smötjor och lösningar..
Det KLIAR enormt.
Infammation i huden, fick antibiotika i flytande form att dutta på morg och kväll..
Ja man ska då ha nånting hela tiden..
 
På kvällen kom lillebror med pumpor till barnens förtjusning.
De har varit slut där vi brukar köpa och de ville så gärna ha vars en pumpa.
Tack snälla lillebror för att du fixade!
Morfar kom och ville vara med.. Skönt för mig då jag inte orkade speciellt mycket..
Lite pumpritning först...
 
 
 
Ljushuvudet och barnen. Resultat blev 2 läskiga pumpor!
 
Barnen blev jättenöjda!
 
Vi rostade pumpakärnorna!
Jättegott, hade matolja och salt på.
ca 30 minuter i 175 grader.
Enkelt och gott snacks..
Fredagsmys till IDOL.
Älskar min lilla familj galet mycket ♥
 
Min frukost är numera fulländad...
Äntligen är den här. 
Man kan ju hälla i sin i en hel paket utan att blinka!! :)
 
Igår em bjöds det på kalas för min kusin Leo som fyller 7..
Tacos
Lukas njöt av sin pizza!!
Finaste kalaskillen i hela världen!!
Julia hade gjort sin brors kalastårtor!!
Mycket goda!!
Lukas med min morbror.. Spelar rally på X-box för fullt.
Det gick inte att få kontakt med honom, han vet helt inne i detta!!
 
En mycket trevlig kväll. Det bjöds på många goa skratt!! :)
 
Lukas hittade en tjej där, Linnea som var 2 år äldre än honom,
Han kom efter henne och sa att hon var finast av alla.
Han pussade henne på munnen och sa att hon var bäst i hela världen..
Vilken charmör, han vet vad han vill..
Han kommer charma alla tjejerna i tonåren 
Mammas kille ♥
 
Idag har varit en "top noch" dag!
Började med mys i min säng och kliade varandra på ryggen och masserade varandra. Inte alls dumt en söndagsmorgon...
Härligt att se de snälla mot varandra nångång :)
Det lektes affär hela fm.
 
Sen kom tant jenka och vi begav oss mot Kristianstad för ett biobesök.
Premiär för Lukas..
Vi såg Blixten och det magiska huset..
Det var lite rastlöst, men det gick bra. Det var en kul film.
 
Sen behövdes luft icg avrastning så vi styrde mot Kjugekull..
Där gick vi i 2 km ja jag och Jenka.. Barnen sprang..
Jättespännande, jag har nog bara varit där en gång i småskolan.. 
Många fina stenar att titta på!
 
 
 
 
 
 
 
En fantastisk söndag!
Kunde inte bli bättre, perfekt att rasta sig lite efter bion.
Som barnen själva sa; vi har spring i benen!! :)
Tusen TACK Jenka för idag, riktigt riktigt mysigt ♥
 
Min syster hade gjort halloweenmarränger som barnen fick smaka, de gillades massor!
Tack sis!
 
Nu säger jag god natt.
Klockan ringer 05.10 i morgon bitti... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0