Uppdatering av livet hos oss!!!

Kristihimmelsfärdsdagen i torsdag var min jobbedag, men jag tog semester för något riktigt roligt!
Nämligen Boot Camp hos Tisse.
Bilder och info finns...
www.traningsguidetisse.se 
Så jäkla roligt vi hade och vädret var perfekt!
Lite olika träningsformer mellan 10-15
Latindans med gympa, funktionell styrka med pinne, armytraining med hinderbana, chigongövningar, crossfit..
Det var blandd et roligaste jag gjort på läääänge!
Kroppen fick en rejäl genomkörare och jag mådde så bra!
 
Laddade upp med fiberhavregröt med kanel, linfrö, banan, hallon och proteinmjölk, 1 ägg, c-vitamin och kaffe till frukost!
Pastasallad med ägg och kassler till lunch med dressing och surdegsfralla. Och 1 celcius.
(Vi hade fruktpauser och en längre lunchpaus mitt i passet)
Jag och Sandra här nöjda och tokiga, Jenny var också med och en hel hög till!
Man fyllde verkligen på energidepån!
Trötta men sååå nöjda, Tack tisse för en fantastisk Boot Camp dag!
Hemma på kvällen blev det god middag.
Lax med citronsås, nypotatis och stekt sparris. Yummie :)
 
På kvällen klippte jag gräsmattan och njuder på lite härliga bilder från min tur på åkaren...
tar 1 ½ timme att klippa min "lilla" tomt.
 
 
Vilken vacker natur och mysigt man bor när det är sådana här kvällar!
 
Efter maten hörde vi en duns i hallen och jag går dit, då ligger Louise på rygg och ser konstig ut i ögoen, reser henne till sittandes och hon kaskadkräker två gånger. 
Troligen har hon svimmat, vilket aldrig har hänt innan.
Hon hade ont i magen och mådde illa innan och jag bad henne gå till soffan och vila magen lite, men hon hann aldrig dit.
Så vi åkte senare in till akuten för att titta så det inte var något med hjärta eller blodtryck eller dyl.
Hon mådde bättre sen igen och jag tänkte inte mer på det, men ringde 1177 på kvällen för säkerhets skull och de tyckte jag skulle kolla henne.
Allt var bra och inga bekymmer. Kollade CRP, blodtryck, ekg, blodsocker, andning. Så duktig hon var!
Hon fick välja en fin ring. Vi har hemma igen vid ett tiden på natten.
Behöver jag säga att jag var oerhört trött då. Satt i flera dagar efter. Jisses, det känns att man lever!
 
 
Häromveckan köpte jag sommarkollektion till barnen, en del i alla fall, skönt att ha det gjort. 
Jag och Louise gjorde stan osäkert, samma dag som kungen kom på besök och firade att Kristianstad fyllde 400 år.
Lukas paket!
Louise paket!
 
Vi har lunchat ute på verandan en av dessa fina dagar som varit i maj.
 
Barnen lekte i hundgården hemma hos Caroline och Tobbe!
Här vet man i alla fall var man har dom ;) haha
Vi åt grillade hamburgare och hade jättemysigt!
De ska ju gifta sig i september, är så glad för deras skull!
Läääängtar!
 
 
Jag var hos frissan häromveckan...
före...
 
Efter
Supernöjd!!
 
Har cyklat med lill-Zlatan och blivande skoltjejen!
Så stora de blivit min små knattar!
 
 
Hade Tacomys hos oss i fredags. Bjöd in Jenny och barnen!
En jättemysig fredag!
 
I lördags åkte jag och Sandra till Väla för en shopping och mysdag!
Min underbara Andreas passade barnen HELA dagen och hans kompis Frallan kom hit, kocken från Stockholm var nere på besök i Skåneland!
Så snällt och tacksamt, de hade haft en underbar dag!
och vi också, jisses vad vi skrattade...
Allt började med att min bil inte fungerade, växellådan krånglade, så vi fick köra och hämta Sandras bil, ja jisses vilken cirkus det blev...
Men roadtrips är alltid kul... Så traggiga som vi båda är gick det väldigt fort till Helsingborg ;)
Bjuder på mina kanintänder....
Snygga brills Sandra :)
Galna är bara förnamnet på oss.
Mätta blev vi, en full britt kom och raggade på oss, roliga toabesök, några varv i rondellen och massa skratt senare var vi äntligen på väg hem. Naturligvis med lite kläder till mannen min också för att han är så snäll och tar hand om mina barn hela tiden och tar de som sina egna. Han är nog den bästa extrapappan de kan ha!!
Hemma 19.30 och vad möts man av...
Kocken har lagat mat...
Helstekt fläskfilé med chilismörsås på ett täcke av stekt vitkål, rödlök och äpple, kålcreme och en rostad potatissallad. Åhhh vad gott det var!
 
I söndags var det kalas för min kusin som fyllde 10.
Lite fina och busiga kalasbilder på barnen. 
 
 
Älskar denna bilden, så busigt fina ♥
Alltså jag bara älskar Lukas hår, fantastiskt fint, trots ruffs och svett ibland. Coolt och han passar i det.
Men måste klippa honom, han svettas så otroligt i det.. Nu på sommaren är det jobbigt i alla fall, och håröm är den lille skiten också, så borsta honom går knappt!
 
Ja det var en liten uppdatering av vad som hänt de senaste dagarna/veckorna!
 I morgon är jag ledig men dagen består av möte i stan ang jobb på fm, handla present till Louise (som fyller år på måndag), barnen ska klippa sig på em, ska träna armytraining och sen göra 50-60 port. chokladpannacottor till en kompis som fyller år idag... 
Världens bästa Mia fyller 40 år idag! Stort grattis älskade du!! ♥
 
 
Så jaa, så ser de flesta dagarna ut fram till den 15 juni.
Hujedamej, livet är en fest och jag verkar vääääldigt inbjuden.
 
Nu ska jag sova, mannen väntar på mig!
Nattinatt med er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mi@

Tack finaste <3 världens godaste efterrätt!

2014-06-07 @ 13:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0