Lucia och kalas

Gick upp tidigt i morse för att titta på Lucia 07.00 på SVT 2.
Så vackert Sonja Aldén sjunger. 
Låg och mös i soffan och efter ca 30 min kommer Lukas intrippandes och höll mig sällskap och sen Louise en liten stund efter det.
Mysmorgon. 
Dock hade jag huvudvärk så jag slumrade till på soffan och barnen lekte lite.
Vi åt lite senare frukost.. 9.00.. Ja vi brukar äta vid 8 ;)
Sen kom pappa och passade Lukas och jag och jag och Louise begav oss mot Tabata.
Bestämde mig 30 min annan att jag skulle, orkade knappt, men vilken TUR jag gjorde det, mådde sååå mycket bättre efteråt!! 
Blivit dålig med träningnen. Ingen motivation eller ork.. 
Kännt mig så ensam och nere ett tag. Stressar enormt och de påverkar barnen negativt.
Måste finna bot på detta..
Har i alla fall tagit semester 7 dagar i jul och nyårsveckorna så jag blir ledig lite grann.
Såå välbehövligt..
Inte nog med att träningen går dåligt, jag äter dåligt och fel och vikten går upp.
Det gör mig både deppig och stressad..
Nästa år ska jag skärpa mig ordentligt.. (försöka åtmindstone...)
 
Nåväl.
Min mormor/barnens gammlamormor fyller 73 år idag.
Det firades med massa goda kakor och tårtor.. Hujedamej efter denna dag!
Bilder från kalaset kommer här...
De som gör mitt liv värt att leva ♥
Världens finaste och underbaraste dotter. Älskar dig så det gör ont ♥
Herr TomteNisse Bus!
Luciafin i håret
Louise och min systers pojkväns dotter, Wilma
tipp tapp, tipp tapp...
Louise med världens bästa mormor!!
Det bjöds på massa gottigheter...
Och Vicke, din saffransbullar var galet goda.. Jag åt minsann 2 st :)
Presenten till mormor från mig och mina syskon 
 
Matvaror jag vet hon änvänder och tycker om.
Hon blev jätteglad..
Bättre att ge det hon behöver än en massa annat "skit" som bara står där i hyllorna...
 
Mös med barnen till barnprogram ikväll och struntade i alla måsten...
Resulterade iofs i ett diskberg till imorgon, men det får jag ta!!
 
Fortsatte myset i soffan när barnen lagt sig. Tryckt godis framför Eragron, Harry Potter och The back-up plan..
Mysig kväll på ett sätt, men ensamt när barnen somnat..
Lukas vaknade och kom ner efter en stund och har sovit på soffan hos mig, så lite sällskap blev det ju :)
Ett tyst sådant!
Men att bara höra hans andetag och småsnarkningar är kärlek för mig.
Det är tur jag har mina två underverk till barn, annars vet jag inte vad jag gjort!
 
Hoppas vakna till en fantastisk 3:e advent!!
God natt på er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0