Jul i triss

Ja julafton, juldagen och annandagen har firats på lite olika sätt..
Julafton var fantastisk.
Vi gick i pyjamas hela dagen och tittade på film och mös i soffan. 
Gjorde oss i ordning efter lunch och åkte till mina föräldrar vid 15-15.30 tiden för lite Kalle Anka och glöggmys..
Vi åt urgod julmat vid 16.30 och sen vid 18 kom han den där speciella mannen.. Tomten

Barnen blev superglada och Louise skrek så tårarna kom.
Vi hade minskat antalet i år rejält. Barnen fick ca 10-12 st var. Alldeles lagom. De hinner inte med allt och paketerna är inte det viktigaste. De hittar oftast en eller två saker som de gilar mest och leker med det..
Det viktigaste är att man är tillsammans och njuter av nävaron och stämningen.
Tänker på de som inte har nån att fira med.. 
Julen är en tid då ingen ska behöva vara själv tycker jag!
Efter öppningen åt vi gröt och julgodis..
Sen efter många om och men somnade barnen och vi tittade på Pretty Woman.
Älskar den filmen!
Sen körde jag hemåt vid 01 tiden på natten.
 Paketöppning. De hade fått paket i julstrumpan minsann..
Fick vars en mini ficklampa och Lukas fick en mini lavalampa och Louise bokmärken!
Min stilige :)
Mina barn var inte så samarbetsvilliga med ett familjefoto igår så detta var det bästa jag fick :)
 
Kalle Anka mys
Mammas fina dukning!
 
Tog så klart innan köttbullar och Jansson kommit på plats..
Yummie!
Lukas jultallrik.
Jansson på kanelen, hans köttbullar, hans norska korv och lite rödbetsallad och ketchup
 
Moster Helene läser bok, eller kanske snarare, får höra saga.. ;)
Mina fina älskade barn. Sitter snällt och lyssnar på vad tomten ropar upp för namn...
VIlken syskonkärlek ♥
Tomtemys!
Louise får hjälp av gammlamormor att läsa vem paketen är ifrån..
Spännande..
En lapp..
Men när hon fick reda på att det var en biljett till Disney on ice var hon i extas. 
Vilken lycka att se. Jag fick även en biljett jag också, av mina systrar.
Tack så innerligtför det, en toppenjulklapp..
Louise har längtat så och hoppats att vi ska kunna gå på det...
 
Mina snickers och marispanravioli
 
Systers julgodis
Första selfien med pappa!!! 
Hahaha!!
Barnen fick vars en handkontroll i julklapp.
Med 140 inladdade spel på..
Jätteroligt och för 159 kr på Ullared.
Här behövs inga mobiler eller paddor ;)
Undra dock vem som hade roligast.. Barnen eller måffar?!
 
 
Juldagen bestod av jobb för mig så barnen sov över hos mormor och morfar.
Louise blev hämtad av sin pappa på fm och jag hämtade Lukas efter jobbet.
Skulle äta rester där, men strax innan 17 så gick strömmen i hela kvarteret och kom inte igen förräns vid 20.
Fick äta kall mat och mysa lite med massvis av ljus!
Hemma landade jag i soffan och tittade på Braveheart.
En av mina favoritfilmer.. Åh vad jag bölade!!
 
Jag mös med Wilma och Lukas igår när strömmen var borta..
Lyssnade på julsånger på youtube och sjöng med :)
 
 
Idag vaknade jag och Lukas hemma själva och njöt av morgonen.
Byggde med lego och klossar ine först..
SOLEN sken så vi gick ut i kylan och lekte och sparkade lite fotboll. Underbart väder.
Älskar frostiga dagar med klarblå himmel och solen som skiner. Det enda som saknas är snön.
Denna höga friska luft är fantastisk!
 Sen åt vi lunch och begav oss till Tisse poå ett em pass.
Intervall/puls. Kallt men skönt. När man väl kom igång och fick upp värmen var det skönt..
Ack vad jag frös om händerna, trots vantar.. Hyyyy
Sen åkte vi hem till mina föräldrar och lånade badkaret.
Wilma (min systers killes dotter) var där så jag hjälpte henne och Lukas att bada först..
Åh vad roligt de hade..
Sen tog jag mig ett bad. Riktigt skönt!
I Just love the sun!
Spelnörd!
Tittar på när vi tränar!
Åt bananpannkaka efteråt, med keso och hallon..
Var sååå gott!
Badmys med Lukas och Wilma
Måste bara visa er denna tröjan.
Lukas fick den av moster Helene.. Haha.. 
SÅ KLOCKREN!!!!!
 
Nu är snart denna dagen slut och jag ska krypa ner i min sköna säng..
Har fastnat för massa filmer om kvällarna så jag har inte kommit i säng förrän vid 01-02 på nätterna..
Måste komma i kapp lite med sömnen!
 
Hoppas ni alla också har haft underabara julfiranden tillsammans med familj och vänner!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0