Tisdag

Idag skulle jag ha jobbat kväll men fick ta ledigt då mamma också jobbade kväll och därmed ingen barnvakt...
Började morgonen med att lämna Louise på skolan och styrde sen mot CSK med Lukas. Det var dags att spola PAC:en och ta prov.
Han har ju inte varit inlagd och behövt använda den sen nyår. Bara spolat den en gång i våras. Så han tyckte det var extremt jobbigt idag. Skrek och var hysterisk. Hade riktig panik. Men ändå är jag lugn. (Ovanligt) Det måste ju göras. Han fick såpbubblor och välja leksak sen var han glad igen. Jag fick hålla honom med "kärleksfullt våld" om man nu kan säga så.. 
Sen hände det som inte får hända.. 
På vägen hem var jag så trött vilket jag alltid är känns det som.. 
Jag slumrade till och körde på trottoarkanten. Som tur var hände i get allvarligt men det kunde ju gjort. Shit vad rädd jag blev..
Efter vi hämtat Louise vid ett och ätit lite mellis så ville jag vila en timme för att orka med kvällen.
Men barnen bråkade, slogs, skrek, hoppade i fotöljerna m.m. Jag bad snällt om att vi kunde mysa och titta på barnkanalen och ta det lungt som brukar gå bra.. men INTE idag. Jag blev så ledsen att jag började gråta. Jag ville bara få vila lite. 
Att vara ensamstående är tuffare vissa dagar.. Så är det bara och jag ville bara dela med mig av min dåliga em. 
Livet är inte en dans på rosor, inte för någon!! 
Lagade middag i alla fall och det blev jättegott. 
Kycklingfilé, potatis, gräddsås och broccoli.
 
Laddade upp inför höstens första Tabata pass.. 
Morfar slutade tidigt för ovanlighetens skull och erbjöd sig vara hos barnen. Jag blev mer än glad för jag ville inte ha med dom nånstans idag. Så jag fick en timmes egentid och det behövdes vill jag lova. 
Det var sjukt härligt och gud vad smidig jag känner mig. Stor skillnad sen för ett år tillbaka när jag började på Tabatan.. Underbar känsla när man ser och känner förändringarna.. 
Kändes riktigt bra ikväll och vädret var perfekt!
När jag kommer hem och har nattat barnen så har pappa dukat fram kvällsfika. Skämmer bort mig med sin stekta inlagda sill i ättika. Det är livsfarligt. Galet gott alltså.. Så mysigt med lite egentid med pappa. Vi kollade på idol och sen gjorde vi pizzasallad tillsammans. 
Mystisdag får jag säga... ♡
 
Nu är det läggdags. Jobbedag imorgon.
 
Nattinatti.

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du körde på kanten så gör hjulinställning therese.. annars kommer däcken slita snett o du får byta tidigare = extra kostnad kankse... bara en tanke! :)

Svar: Okej, men jag var uppe på trottoaren och vände.. Tack för tipset!! Vem du nu är :)
Therese

2014-08-27 @ 05:41:44
Postat av: Anonym

jaa då hade jag gjort det, absolut!! jätteviktigt :)

2014-08-28 @ 05:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0