Summering sen sist

Ja nu är det 2 veckor sen jag skrev.
Livet rullar på och tiden är knapp att säta sig vid datorn.
Så mycket jag skulle vilja blogga om men har inte hunnit..
Lite av vad som hänt sen sist är att jag har jobbat ganska mycket. Sällan VAB nu för tiden vilket är skönt. Var 2 dagar i början på förra veckan. Lukas fick feber efter badet i vattenpölen... Nja, han var ju förkyld innan..
Morgonmys med sprucken läpp... undra vem den skyldige är...
Morgonmys med pel i näsan... Ja det finns lite olika varianter på vad vi kallar mys :D
 
Hade en dag på stan förra lördagen med Sandra!
Så jäkla roligt vi hade och massa skratt :)
Vi tog en fika på darins..
Hon var min personal shopper för dagen!
Eric Saade var i stan och massa ståhej överallt.. 
En toppendag med mycket glädje, hon är en sann glädjespridare!
 
På kvällen var det tjejkväll och utgång för att fira underbaraste Jenny som blir ett år äldre.. ;)
 
Love you with all of my heart ♥
Blev nya jeans, nytt linne, ny klocka, nya örhängen och nya armband.. 
Ja en helt ny outfit! Kändes riktigt kul att gå ut!
 
I tisdags provade jag en ny träningsform, Tabata!
I Arkelstorp, 30 kr och fy fan vad det tog.
Tydligen den bästa träningsformen om du vill gå ner i vikt.
20 min intensiv och högpulserande träning..
Träningsvärk i många dagar eftetr det.
Tisdagar 19.00!
 
I onsdags blev Louise öronmärkt! Numera öronglänsare
Hon har velat länge och nu äntligen blev det av. Hon valde rosa blommor.
Sååå duktig hon var och så stolt hon var när hon var klar.
Perfekt att de tryckte i båda öronen samtidigt!
Handlade lite och gick och strosade..
Hon tippade genom stan sen och fick välja en klämma och sen åt vi middag/kvällsmat på maxi och handlade. 
Vi hade en underbar em/kväll tillsammans. Vi hade extra egentid eftersom det var höstlov på dansen. Då fick vi ju hitta på något annat på vår egentidsdag!
Vi njöt till max båda två och allt var fantastiskt!
Min lilla tjej har blivit så stor och duktig!
Är så stolt över henne ♥
 
I lördags åkte Lukas till stödfamiljen och Louise åkte till morfar!
För jag skulle med vännerna till Boda Borg i Karlskrona!
Typ Fångarna på fortet.
Skitkul och spännande!
Det blev en heldag, lagom trött när jag kom hem efter 30 körda mil, men det var det värt :)
Vi hade en toppeneftermiddag!
Vårt lag, ann-Louise, jag och Jocke!
Hela gänget :)
Tack för en fantastisk dag!
 
Idag blev det en lugn fm och jag fick sovmorgon, det ni.. Är lyx för en ensamstånde småbarnsmamma på heltid!
Sen begav jag mig i lugn och ro till gymmet och körde ett bra pass. Både styrka och lite kondition i slutet.. Ville svettas ordentligt!
Var trött innan men blev så pigg efteråt!
Hem och åt och sen hämtade jag Louise som lekte med kompis hela dagen och sen kom Lukas.
Massa mys ikväll och Jenny hade två påsar bullar med sig..
En påse till Lukas och en till oss...
bakat lågproteinbullar som Lukas älskar.
0.07 g protein och 59 kcal / st.
Det kallar jag att bli bortskämd.
Jag blev så himla glad, hon och Lukas hade bakat det ihop. I fredags efter dagis hade hon skickat med hem en påse med kardemummabullar till honom som han också gillade..
Lukas kunde inte haft en bättre stödfamilj i hela världen. 
Ett sånt engagemang och så mycket kärlek det finns.
Ja jag är så tacksam och orden kommer inte fram.
Det är så oroligt betydlsefullt för oss alla tre och mitt liv har blivit så mycket lättare och jag orkar lite mer tack vare dessa fantastiska människor! 
De är värda allt!
Hemma ikväll tryckte han in 3 st bullar..
Dessa är jäättegouda / Lukas!
Vad livet är härligt.
Att man blir så tacksam för lite bullar, då har man inte så höga krav!!
Lukas är en helt annan kille nu. Vill ha mat, gillar mat, är hungrig, äter själv för det mesta, tuggar jättebra och är framförallt intresserad av maten och tillagningen!
Det gör mig stolt över honom ♥
 
 
Jag vill tillägna ett stort tack till alla er som finns i mitt liv.
Jag har så många fina och underbara människor omkring mig.
Jag undrar ofta hur jag kan ha det?
Jag menar, jag är ingen speciell person. En helt vanlig Svensson liksom!
Vad har jag gjort för att förtjäna detta?
När jag betett mig som skit och varit sur, gnällig, dum, tråkig och bitter har ni alltid ställt upp och funnits där...
Fast jag inte varit värd det alla gånger..
 
Jag älskar er alla för vad ni är och vad ni gör för mig!
Vet att jag stundvis kan vara dålig att säga det men ni är betydelsefulla för mig, allihop på sitt sätt!
 
Nu ska jag sova, ny dag i morgon :)
Jobb hela dagen lång!
Vikten förra måndagen var + 1.1 så hoppas på mindre i morgon. 
Men klart, festade och åt kebab och pizza lördag och söndag så inte konstigt kanske..
 
 
Kommentera gärna vilka ni är som läser :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sanna

älskar att läsa din blogg :) gjort länge nu! :) <3

Svar: Vad glad jag blir :) Tack <3
Therese

2013-11-04 @ 07:34:59
URL: http://muffs.blogg.se
Postat av: Sandra Franzén

Du är en härlig, glad och social person som sprider en massa glädje. Klart att du har vänner o familj som finns där o stöttar även när du har det jobbigt och är mindre glad. Än om vi inte ses så ofta är du en kär kusin som jag älskar att umgås med, vi kan prata om allt och har alltid lika roligt dom få gångerna vi hinner ses <3

Svar: Åh Tack fina kusin <3 Vilka härliga ord, det värmer. Instämmer detsamma, alltid roligt när vi ses! Tycker om att umgås med dig med <3
Therese

2013-11-05 @ 10:14:12
Postat av: Linda. K

Alltid roligt att följ din blogg och se hur det är med dig. Beundrar dig som sjutton du e grymt duktig! :) Hur går det med kärleken nuförtiden? Kul att du träffat någon. :) Kram på dig! <3

2013-11-11 @ 15:30:51
URL: http://mylifespuzzgurkan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0