Biomys, lekdag och Tabata

Jobbade hela långa dagen igår och sen hade Louise kompis med sig hem från dagis.. Jättemysigt och de lekte bra. Fixade middag till oss alla och nattade Lukas.
Sen kom underbara Paulina och nattade Louise och höll ställningarna för jag begav mig mot Bromölla och biodejt med Ann-Louise.
Det var minsann evigheter sen
Vi såg Gravity.
Ok film men ingen film i min smak, men det var mysigt att gå på bio ändå.
Typ 3 skådespelare i hela filmen och den utspelar sig bara i rymden.. 
2 av 5 får den i betyg.
 
TACK älskade Paue för din hjälp alltid, den är ovärderlig ♥
 
Idag var de provtagning för lilleman och storasyster fick följa med idag!
TUR var väl det nu i efterhand.
Vi brukar gå inom lekterapin en stund medans Lukas sondas efter frukost..
Idag blev det pysselstund... till Louise stora förtjusning, pysseltokig som hon är
 
Målar på flirtkulor...
kräver koncentration..
 
Det blev spindlar..
Jättesöta om ni frågar mig.. 
Enkelt pysseltips!
 
Flirtkula
Piprensare
Ögon
Lim
Färg
 
Vi hade bestämt lekträff med Sandra pch barnen idag.
Blev lunch, lek och fika!
Gjorde Per Morbergs Köttbullar och potatismos.
Blev gott, men önskade liiite mer krydda i köttbullarna enligt min smak... tog ändå mer än han skrivit
 
Flickorna lekte så fint, inte ett enda tjiv eller bråk. Lekte frisör och de var så söta tillsammans. Herregud vad tjejer hittar på! 
Lite bebismys måste man ha då och då!!
 
Ikväll stod det åter Tabata på schemat.
Mycket jobbigare än sist, men sjuuuukt roligt. 36 personer var vi idag!
 
För er som undrar vad Tabata är så är det en högintensiv intervallträning.
Vi kör 4 stationer med 8 upprepningar på varje á 20 sek och vila 10 sek.
Övningarna varierar från gång till gång
Svetten flödar och du kör stenhårt 120 % i 20 min.
Fruktansvärt roligt och enormt bra fettförbränningsmetod!
Lite uppvärmning innan och lite stretch efteråt så ca 45 min tar det!
 
Fördelar:
- ökar konditionen
- ökar muskelstyrkan
- alla muskelfibrer används vid träningen
- bra för hjärta och lungor
- ökar ämnesomsättningen
- ökar fettförbränningen
- du behåller musklerna samtidigt som du förbränner fett
- bra mot övervikt
- tidsintensivt
- motverkar det metabola syndromet och diabetes typ 2
 
Tränar man tabata regelbundet så ska man tydligen uppnå stora effekter på kort tid!
 
Har provat 2 gånger och är fast, älskar det :)
 
Nu ska jag sova..
Haft en toppendag, Tack Sandra för idag, underbart som vanligt!
 
Ledig dag i morgon men den är fullspäckad som alla dagar i veckan :)
 
God natt alla ni underbara läsare ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna och Emma

Hej Therese! Vi är två tjejer som studerar till sjuksköterskor på Sophiahemmets högskola. Vi går nu i fjärde termin och i vår femte ska vi skriva en C-uppsats, vilket vi förbereder oss för nu. Vi har valt att skriva om hur ni föräldrar upplever att ha barn som bor, har bott eller ofta är i kontakt med sjukvården.
Vi trillade in på din blogg där du verkar väldigt öppen med detta. Vi undrar därför om du är intresserad av att delta i vår studie som kommer ske under vårterminen nästa år. Detta sker i så fall med en intervju och du (ni) kommer självklart inte nämnas vid namn eller kunna identifieras i vår uppsats.

Hoppas på svar! :)
Hälsningar, Sanna och Emma.

Svar: Hejsan tjejer!!Självklart deltar vi i er uppsats!
Jag har inget emot att ge ut våra namn :)
Hör av er bara, min mail är [email protected]
Kram
Therese

2013-11-13 @ 10:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0