Stressmamma både med och utan barn....

Fredagen gick i ett. 
Jaga lillhulligan som höll på att rymma ner till stora vägen, ja JISSES, tjejloppet.. vad var det. Så snabbt jag sprang med hjärtat i halsen har jag nog aldrig sprungit.
Louise kom och sa att han var på väg mot stora vägen.
Inga av mina barn har nånsin lämnat tomten och inte ens varit nära..
Phu, när jag kom till honom gick han lugn som en filbunke dragandes på en rosa sparkcykel och tittar förvånat (vad gör du, vad springer du för-minen)
-Jag ska titta på vattnet (fick jag till svar)
 
Nåväl, när hjärtat fallit tillbaka på rätt ställe så packades väskorna inför helgen hos pappa och när Lukas vilade middag stressklippte jag gräsmattan (åkern) och väl klara då Lukas vaknade efter en timme.. tyiskt när man ska göra något i lugn och ro.. så var det in och äta (slänga i sig) mellis och ner till dagis.
 
Sen åkte jag till jobbet och spenderade kvällen där. hem och la mig och jobb 7-15.30 både i lördes och söndes.
Lördag kvällen blev det städa huset och äta grillmat hos föräldrarana, sen lite egentid i soffan. Jag och marabou drömkrisp.. Det ni, det är fina grejor det ;)
 
Söndagen även kallad mors dag lyxade jag till det på jobbet med lite blomster från min trädgård och vi bakade tårta till pensionärerna. Tänk vad lite som behövs. Det är underbart att kunna glädja människor! 
Jag älskar vekligen mitt jobb!
 
 
Nutella, jordgubbssylt och grädde. Mandariner, blåbär och geléhallon. Den fick toppbetyg och den gillades av alla :)
"Lycka är som en parfym.
Man kan inte hälla den på andra utan att ett par droppar faller på en själv!"
 
Sen ut i skogen och plockade lite liljekonvaljer till mamma och lite till mig själv så klart.
 
Lite till mig själv på mors dag, här doftar ljuvligt må ni tro :)
 
Mamma bjöd på rabarberpaj med vaniljsås.. Gud så gott!!
 
Vaknade i morse med denna klump bredvid mig de sista morgontimmarna.
Han la armen om mig och kröp intill. 
Det är kärlek och det är så underbart.
Han är en riktig mysgris. Min alldeles egna myspysare ♥
 
Läkarbesök i fm och möte i em. Gymmet däremellan och stressa inom stan för presenter och shorts till mig.
Jisses vad jag sprungit, inte hunnit äta och ja, vilken hektisk dag!
Och värre blir det.
Mina ben och rumpa fick jobba riktigt hårt idag... Ojojoj.. Men sjukt skönt var det.. Ja resten av kroppen också såklart! Var riktigt taggad idag så det kändes kanon.
 
Förra och denna veckan är fullproppade med massa göre...
Därav lite mindre bloggande.
Men jag försöker uppdatera er hur vi har det..
 
Nu är det god natt för i morgon vankas det jobb. 
Den enda dagen denna veckan för övrigt :)
 
05.20 Riiiing.. Zzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Sofie

Var jobbar du? :) äldreboende?

Svar: Ja det stämmer =) Just nu på Tollaregården i Arkelstorp. Jag är lite överallt!
Therese

2013-05-28 @ 13:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0