Tankar och funderingar

Ja när man ligger här dag ut och dag in och Lukas ligger mest och sover, så far tankarna iväg på alla möjliga håll.
Svårt för er som inte har det som jag att över huvud taget förstå.
Begär inte det heller.
 
Jag känner mig ofräsch och osund hur jag än gör.
Orken, motivationen, självkänslan ja allt rinner bort...
Vill ut och promenera, åka till gymmet och ta ut mig. Utsöndra endorfiner som för mig gör mig GLAD och ger mig enormt med ny energi. Det är min energikälla, träning.
 
Sitter på ett stort sjukhus och dagana spenderas med att; väntar på läkare och provsvar, byte av olika dropp, blöjbyte, provtagningar, dietiskkontakt, frukost, lunch, toabesök, löser korsord, kaffe, vila... Ja inte så värst händelserika dagar.
Man väntar mesta tiden.
 
Önskar jag vore så där "vardagssnygg" som de flesta är.
Lite fräscha kläder och lite piff men jag orkar inte.
Känner mig inte bekväm eller nånting.
 
Man gör inget annat än och äter för det får tiden att gå..
Låter hemskt, men livet blir så. Man vill bara att allt ska bli bra så man kan få in sina normala rutiner.
 
I morgon bitti tänkte jag faktiskt duscha och sminka mig lite så hoppas jag att jag piggnar på mig.
Så slipper jag äta den stunden.. :/
 
Avundas så många av er där ute...
Ni anar inte hur bra ni har det..
 
Leva själv med 2 barn och Lukas som kräver oerhört mycket. Saknar min Louse så in i bombens och vill inte behöva splittras mellan barnen.
 
Levt sjäv i över 2 år och det är kämpigt må ni tro, kanske inte alltid syns eller märks, men saknar den där axeln att luta sig mot, en trygg famn nära till hands. Känna äkta kärlek.. det var såååå längesen!
 
Undrar om min stora kärlek finns där ute nånstans eller jag kommer ha det så här alltid...
Jag kanske inte är värd det? Eller?!
 
Har naturligtvs min underbara familj och er mina vänner och är oerhört TACKSAM för alla värmande kommentarer, sms m.m
 
Det betyder mycket och det värmer enormt, även om jag är dålig på att svara :(
 
Sitter här med nötter, vindruvor och en kopp te, ont i halsen med nu.. Tvi detta :(
 
Har ni några tips på bra bloggar jag kan läsa?
Behöver lite tidsfördriv!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lindawilsontaylor

Hej, hittade precis till din blogg och blev så ledsen när jag läste att ni är inlagda. Skickar en stor kram och hoppas att ni snart är hemma igen!

2013-03-19 @ 23:54:32
Postat av: jen

http://evelina84.blogg.se/

Svar: Tack Jenny, kanonbra blogg!!!
Therese

2013-03-20 @ 06:29:05
Postat av: Madeleine

Hej. Jag har under en lång tid tassat omkring på din blogg och följ Lukas. Tror jag hittade din blogg när vi fick reda på att vårt barnbarn var svårt leversjuk. Han och hans föräldrar har oxå tillbringat en massa tid på avd 65 och en del på drottning Sylvias sjukhus i Göteborg.
Jag hoppas innerligt att Lukas snart blir så pass bra att ni får komma hem igen. Frågar mig många gånger varför ska barn behöva vara sjuka :-(
Ha det så bra du kan.
Hälsningar en farmor

2013-03-20 @ 19:04:58
URL: http://oapip.se
Postat av: Evelina Sidenbäck

Flashback!!! Ja de var de verkligen när jag läste detta inlägg. Mycket var som att jag själv hade skrivit det. Förstår precis känslan av att ligga på sjukhus! Varm kram till er o jag hoppas allt gått bra <3 Kul att du hittade mig med din väns hjälp :) hihi...ser att jag är länkad här ovan ;) de var roligt!

2013-03-20 @ 19:42:14
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Sofie

Beundrar dig för din styrka!

2013-03-21 @ 08:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0