Nytt möte!

När man tror det börjar ta vändning så händer det alltid något..
CRP hade stigit från 51 i morse till 57 ikväll. Inte mycket men tydligen något på G.
Hade 37.4 men kändes svettig, riktigt kallsvettig och det gick knappt att värma hans fingrar med värmedyna före stick i fingret så jag bad om rumptemp. 38.5 minsann..
Hans blodsocker är på väg uppåt kan bero på den 20 % glucosen så därför behövde de sticka honom i fingret.
Värdet stämmer inte om man tar från PAC:en då det är mycket socker (glucos) i blodet just där.
Så någon ny infektion på G. Han var ledsen och inte alls på humör efter middagsvilan. Han som var så pigg innan idag. Hmmm
Blir verkligen inte klok på detta. Har liksom haft antibiotka sen i fredags!
 
 
 
Så det blev lite mys och bus i stället!
 
 
 
 
 
Detta var för roligt..
Jag tar in lite yoggi till mig och och han bara:
-Va ä dä?
-Yoggi, svarar jag
-Jag vill smaka
-Men du kan inte äta yoggi nu, du kan bara äta kräm nu
-Ge maj kräm nu då, hämta kräm till maj nu.. innan jag blir arg på daj..
 
Härliga unge.. Ätit 25 g björnbärskräm både i morse och nu ikväll!
Skönt att han börjar återfå sin aptit!
 
Det har fötts en flicka med MSUD. Är snart 1 månad gammal och jag träffade precis mamman ute i matsalen.
Pratar Engelska så vi ska ses om en halvtimme och prata lite. Hon hade många frågor och jag hjälper så gärna till!! Roligt att man kan ge/ta emot tips!!

Kommentarer
Postat av: Åsa Jansson

Vilken historia, vad bra du har skrivit. Jag ligger på CSK barn just nu med Charlie han har infektionsastma och har haft andningsbesvär och fått en lunginflammation på det. Har tyckt lite synd om mig själv faktiskt, ja Charlie också förstås, men efter att ha läst detta lever jag i en dröm. Hoppas allt går bra för er och att Lucas blir pigg och frisk snart igen. Många styrke kramar till en redan stark mamma. Charlie skickar också en hälsning.
Har aldrig kommenterat i en blogg, hoppas jag gör rätt
Åsa Jansson

Svar: Hej Åsa! Du gör helt rätt, kommentaren är mottagen! Roligt att det kommer lite kommentarer! Stackars lilla Charlie. Det är så synd om de små när de blir sjuka och lunginflammation är ju definitivt ingen höjdare :( Hoppas det går på rätt håll. Massa krya på honom <3 Klart du ska tycka synd om dig själv, det får man göra och det är tufft med sjukhusvistelse och all oro när barnen är dåliga. Alla har ju sina problem på sitt sätt och har man inte varit med om värre kan man inte veta hur det är. Tack, det värmer att höra, jag hoppas provsvaren i morgon blir bättre och att vi förhoppningsvis kan komma hem i början på nästa vecka. Lukas hälsar tillbaka till Charlie, pratar mycket om honom på dagis. Leka Charlie säger han :) Många styrkekramar tillbaka så ses vi väl snart "hemma" igen. Börjar tro att sjukhus är hemmaplan.. I alla fall andra hem!
Therese

2013-03-21 @ 21:58:02
Postat av: Ellen

Så söt han är. Härlig kommentar när han ville ha kräm haha

2013-03-21 @ 22:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0