Fredagsmys på sjukhuset

Jenny med Moa och Saga ♥
 
Solstrålen själv =)
 
Moa med pappa Olof!
Fick finbesök på gofika idag!
Men först blev det paketöppnng!
 
Lukas fick en ballong och ett duplolego i form av ett tåg. Så himla snällt!
Nu har vi massa sysselsättning i helgen!
Tack till Jenny Le Hegarat med familj och även Sandra Kindvall med familj som var med på detta ♥
 
Jag fick lite jag med!! Tusen tack, blev verkligen jätteglad! Det värmer massa må ni tro!
 
Och fredgasgott satt som en smäck i ryggraden! Mmmmm ;)
 
Gofika deluxe :)
Unnade mig minsann rejält idag, börjar bli plågsamt detta. Jag är värd detta. Socker är bra för humöret :)
Godaste kolamuffins jag nånsin ätit!
 
Dessa fina böcker fick Lukas igår av min andra fina vän Jenny Ohlander.
Alla dessa Jennysar man känner.. :)
Han älskar dom, helt perfekta för hans ålder och intresse!
 
Så nu kan vi läsa böcker, bygga lego, banka ballong, leka med små trolli maskar, leka med små bilar och så klart den STORA lastbilen som imponerat hela avd 65!
ST läkaren blev faschinerad och sa att hans son hade blivit heltokig om han sett den.
Så han har gjort många avundsjuka på grund av den!
Så glad han är för den, ja allt annat med så klart, men lastbilen var det största Lukas sett.
 
Ja jo men nästa sak då!
 
Kontraströntgen visade Så klart en stor varansamling/varböld i magen.
Den komplikationen som han låg riskzonen för.
Hade det på känn så blev inte helt förvånad.
Den är långsmal ca 6 x 2 cm och ligger längs med i nedre delan av magen bakom tarmarna.
Den vätskan som varit utanför tarmarna och och varet från blindtarmen har bildat detta.
Man börjar med att behandla detta med ytterliggare en antibiotika, FLAGYL. Dessutom ökas TIENAMET upp.
 
Så nu har han flagyl 1 gång per dygn och tienam 4 gånger per dygn.
 
CRP från idag låg på 45 så det är ju bra.
 
Man kan via ett "hål" sticka i den och suga/tömma ut varet, MEN det gör dom inte på Lukas då bölden ligger som den gör riskerar man sticka hål på tarmarna.
 
Så om det inte är bättre på söndag/måndag blir det en ny OP.
Ett nytt snitt i magen och det är en svår och jobbg operation, vilket jag inte visste.

Så det var lite joobbigt men tar en dag i taget.
 
CRP har inte sjunkit pga att antibiotikan pressar den inkapslade varbölden och värdet håller sig där.
Hade man slutat med antibiotkan så hade den kanske spritt sig magen.
 
Blir det bättre med antibiotikan, vilket vi alla hoppas så innebär det antibiotikakur under lång tid, veckor. Och nu får han det ju intravenöst och så länge han har det blir vi kvar på sjukhus.
 
Så jobb och dagis blir det inte för oss på ett tag. Lukas ska inte dra på sig något mer efter detta och behöver repa sig ordentligt!
 
Så nu blir det kanske inte hemgång i början av veckan som jag egentligen hoppats på..

 
Vill tillägga att alla kommentarer i bloggen, kommentarer på instagram och sms/whats up meddelanden värmer massor.
Allas omtanke värmer och det behövs. Det stärker mig att ni tror och hoppas på Lukas!
 
Jag är oerhört lyckligt lottad som har fått äran till de finaste vännerna på hela jorden ♥ ♥ ♥
JAG ÄLSKAR ER ALLA!
 
Lukas somnade inte förrän vid sex tiden. Varit vaken hela dagen och fått massa lugnande inför CT.
Piggelin och har massa att ta igen efter all sömn.
 
Stackaren fick panik för en stund sen då han skrek fruktansvärt. Gör ont när han bajsar och har sår i rumpan. Inte bättre med mer och längre tid med antibotika.. Phu ja, alltid något stackaren ska ha.
 
Nej åter till finalen av Gladiatorerna och mitt fredagsgottis!
 

Kommentarer
Postat av: Annelie Persson

Tänker på er♥

Svar: Tack <3
Therese

2013-03-22 @ 21:48:17
Postat av: Evelina Sidenbäck

Alla tankar till er... håller tummarna för att ni ska slippa den där dumma operationen... :( hata sånt... Stor kram <3

2013-03-24 @ 07:59:45
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Katta

Hoppas ni får får komma hem!!! kram

2013-03-24 @ 22:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0