TORSDAG!

Ja var ska börja..
Börjar med morgonen kanske
 
Jag skulle till doktorn 9.20 ang mina eksem.
Lämnade barnen och begav mig mot staden...
Ingen psoriasis och det var ju skönt, har värk i knäna och en del eksem lite varstans, främst på knäna.
Kunde var stress, vilket jag anade..
Fick 2 krämer att smörja med.. Tack!
 
Körde och lämnade en bok som jag glömt lämna på milnergymnasiet och vidare mot apoteket och hämta ut mina krämer och Lukas medicin. Över 1000 lappen, alltid kul med apoteket vet ni!
Vill då meddela att bara Lukas kostade över 900.. Jaja, snart går högkostnadskortet in, men ändå!
Handlade lite på maxi och åt lunch..
 
Vidare till doktorn ang min stress 11.40
Ett himla farande..
Sen kopplade jag av en stund på gymmet.
Behövde stressa ner och rensa hjärnan ett snäpp..
 
Uppvärmning på crosstrainer i 5 min
Ca 1 ½ timmes styrketräning
Klarade nytt rekord i plankan: 1.33.87 (min.sek.hun.)
Sen avslutade jag med 10 min fettbörbränning på trappmaskinen
 
 
Ett riktigt skönt pass!
 
Hem och eldade m.m
Hämtade barnen och vi var hemma vid fem.
Jag lagade mat och barnen lekte och tittade på tv.
Jag mös med Lukas lite och sen skulle han i duschen. 18.30..
 
Sen börjar kaoset...
Jag ser att knappen är borta och hittar inte den, ser INGET hål och kan inte sätta dit en ny (jag har alltid en extra hemma) Har det växt igen är frågan jag ställer mig?
Vågar inte trycka i och vet inte hur länge den varit borta. Nångång mellan 17-18.30
Det drar ihop sig jättefort.
 
Det enda jag hade i huvudet var sövning och ny Op, till Lund och kaoset rörde runt i hela hjärnan.
Jag grät så jag fick världens huvudvärk.
Hade allvarligt talat panik, samtidigt som jag inte ville visa barnen det.. Ringde CSK, ringde mamma och några vänner..
Visste inte vart jag skulle ta vägen, CSK eller Lund..
Har nog aldrig kännt den paniken innan.
 
Louise hittade knappen så duktig hon var, låg inne vid soffan och ballongen var borta. Den måste ha gått sönder innuti Lukas så vattnet runnit ut och därmed att knappen glidit ut lätt.
 
CSK ringde tillbaka och vi skulle till akuten och kirurgerna skulle se om de kunde få dit den och jag tänkte HUR DÅ??
Gick inte det, blev det vidare till Lund.
Snälla mamma körde oss in, jag var inte kapabel till det..
Jenka mötte upp oss och var med inne (mamma skulle jobba natt)
TACK UNDERBARA JENKA FÖR ATT DU VAR MED ♥
 
Varnar för lite känslig bild... Hålet ska var där i det bruna, men det var borta..
 
Lycklig kille som fick leka med stetoskop och fick handskar.
Doktor Wilhelmsson!
 
Lyssnar på Jenkas mage:)
Söta unge!
 
De provade med en kateterslang och det gick och en stund senare provade de med knappen, det var samma tjocklek men knappen mjukare och som läkaren trodde, böjde den sig bara.
Han skrek och tyckte INTE om det... Jag förstår honom fullständigt, men vad ska man göra...
Han fick lite Dormicum (lugnande) som gör att han glömmer det som händer under tiden det verkar.
Sen trixade läkaren med en ståltråd att trä igenom knappen så att den blev stadigare och inte böjdes. tryckte i den och Lukas skrek förfärligt, MEN det gick.
Det knäppte till så det hade nog börjat bildas ny hud.. Usch..
Det var på håret..
 
Herre Gud, måtte detta inte hända igen, jag var helt förstörd!
Tack till underbar personal som fixade detta!!!
 
Jenka skjutsade hem oss och jag la mig 22.40 och sov som en stock och likväl var jag dödstrött i morse. 
Ögonen var som blyklumpar!
Tar hårt att stressa upp sig och gråta så mycket!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0