Slappehelg och lugn måndag!

Helgen har varit toppen i min smak!
Just nu prioriterar jag lugnet, myset och soffläget.
Tittar som sagt aldrig på tv (hinner inte)
Alla måsten är i vägen som disk, tvätt, lukas mat och nedräkning, förbereda inför kommande dag, plocka undan överallt etc
Ja sen är det ju sängläge..
 
Tänkte det skulle bli lite ändring nu.
I fredgas hyrde jag och Jenny film, 3 st :) 
Jag älskar film och ser sällan nu för tiden.
Vi såg The Hungergames, så där måste jag säga.
2.5 av 5 ingen höjdare trots alla som pratat gott om den. Inte min typ av film.
Åt middag, godis och mös i soffan hela kvällen.
 
Lördagen tränade jag och sen middag och filmmys på kvällen hos Jenka. Med Jenny och Filip också.
What to expect.
3.5 av 5.
Kul och rolig film, mycket skratt!
Även där serverades godis men inte en bit jag tog och inte det minsa sugen!
Bra där Therese!!
Spelade Med andra ord och skrattade mer än jag gjort på sååå länge
En underbar kväll helt enkelt med fina vänner!
 
Söndagen började med frukost med mamma, pappa och Helene hemma hos mamma och pappa.
Sen åkte jag och syster till gymmet och jag körde ett hårt pass även då.
Även lite kondition, sprang på löpbandet i 25 min och var heeelt slut efteråt.
Men såå jäkla skönt och man kände sig nöjd.
 
Körde inom fina Mia som bjöd på Belgiska våfflor med smarties i, glass och pepparkakste.
Helt perfekt efter träning ;) 
Unnade mig det, vad vore livet annars värt om man skulle stå emot allt gott som finns.
Man lever bara en gång!! ;)
Tränar ju för att kunna äta gott med, det är mitt liv, mat alltså!!
 
Sen lagade jag god middag hemma Korvgryta med bulgur, keso och sallad och mina saknade, älskade hjärtan kom hem!
Vi hade sagomys i Louise säng alla tre och har kommit i nya rutiner nu om kvällarna.
Barnen får välja vars en saga så läser vi tillsammans och sen lägger de sig och somnar glada och nöjda och avslutar kvällen i lugnets tecken.
Äntligen har Lukas kommit in i den tiden då han nästan sitter still och lyssnar hela tiden.
Han är ju allt lite rastlös av sig... Vänta, var har han nu fått det ifrån ;)
 
Så underbart med sagoläsning..
Det gjorde pappa alltid för oss som små och man minns det än idag.
Bröderna Grimms sagor :) 
Den bästa stunden på hela dagen var kvällens sagoläsning. Men fick ligga i mammas och pappas säng och vi turades om vem som valde saga. 
Minnen lever kvar livet ut ♥
 
När barnen somnat kom Jenny och vi tittade på sista hyrfilmen Älska mig igen!
Jättebra och kärleksfull film, men inte det slutet jag väntat mig.
4 av 5 
 
Dagens frukosttips!
Vaniljyoghurt med linfrö, hallon och kiwi. 1 ägg, en knäcke med skinka och paprika och en kopp av det svarta giftet!
Supergott!
 
Även ikväll blev det sagor..
Bockarna Bruse valde Lukas 
Teddy går vilse i natten (en Bamse bok) valde Louise som jag fick som liten

Jag älskar mina barn och är i detta nu så lycklig jag kan vara!
Mina barn är det bästa jag har och ikväll har det stått mys i stora lass på schemat!
Har haft en väldigt myssjuk son och jag var på väldans myshumör ikväll så det var ju perfekt.
 
För övrigt har jag sovit på soffan hela em, dödstrött efter en tidig morgon med provtagning etc.
Varit rtiktigt trött idag!
Kallt och rått har bara varit förnamnet idag, trots solens strålar.
 
Nej nu är det god natt, sov gott på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0