Hyssbok!

Ja min fina Jenny kom på världens idé!
Skriva hyssbok om Lukas! precis som Alma gjorde om Emil
Vad roligt det ska bli att läsa när han är i tonåren ;)
Tack för det fantastiska tipset, visst är bus kul, i lagom mängd förstås.
Bus hör ju barnåldern till, men ibland blir man bara lagom mättad ;)
 
Hade några fina vänner på Mary Kay sminkprovning i fm. 
7 st med mig :) Så trevligt och mysigt och alla blev verkligen jättefina!
Jag bjöd på lite lätt lunch efteråt.
 
Pestopastasallad och lite knäcke med ost/skinka till.
Perfekt, enkelt och gott!
 
Var ute på en rask 5.3 km promenad i em på 44 min.
Höll bra tempo och det var riktigt skönt för själen och ny energi fylldes på i förrådet!
 
Lagade recept för 3:e gången igår ut Per Morbergs underbara kokbok.
Jag älskar den karln alltså!
Fläskpannkaka!
Jag har alltid gjort som mamma när det gäller husmanskost, som man växer upp så blir man ju också van.
Men jag älskar mat (som kanske syns) och nya rätter och recept är såå spännande!
Har alltid haft bacontärningar och typ vanlig pannkakassmet när jag gjort fläskpannkaka, men NU..
ALDRIG mer.. Rimmat fläsk och lite grädde i smeten så vips, a la Per Morberg och det smakade gudomligt!
Blev över så vi åt det även idag! Perfekt att slippa laga mat idag, så underbart livet är ibland! 
 
Självklart med rivna morötter och lingonsylt!
 
Barnen var övertrötta och väldigt gnälliga och trotsiga idag.
 Louise la sig 18.30 efter mycket gnäll och skrik.
Lukas åt kvällsmat 18.45 och 19.00 låg han och nästintill sov.
Ja idag gick allt av bara farten och allt smidigt dessutom.
Jag hade egentid 19.00..
NÄR hände detta senast?
Jag var nästan i chock... Fick stå över sagoläsning idag, ingen mening när de skriker och bråkar och är tröttare än jag vet inte vad.
Bättre att de får sova då!
Så det blev tv-tid med Jenny ikväll, magiskt härligt!
 
Idag har minsann varit en riktigt BRA dag och nu ska jag sova och njuta av den karamellen.
God natt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0