Blandad kompott

Dagen har bjudit på både bråk och mys.. och lite kaos däremellan!
 
Dagen började med att båda barnen sovit bredvid mig i natt och de vaknade när alarmet ringde och blev pigga som mörtar och härjade värre än stormen Gudrun i sovrummet.
Jag som ville snooza bara en liiiiten stund.
När de nästan vänt upp och ner på sovrummet beslöt jag mig för att det inte ens var lönt att försöka snooza :(
Nej, ner och göra frukost och då barn som bråkar och härjar och skriker m.m
Har en son som heter herr Trots för tillfället.
Ska klä på sig själv, kissar på toaletten/pottan och ska göra allt själv. Ser väldigt mycket upp till sin storasyster
Samtidigt slåss han, kastar saker och är elak stor tid av dagarna mot Louise.
 
Jag skulle till min P och sen handlade jag på maxi.
Snälla gammlamormor passade barnen.
De får vara hemma hela veckan, bara för säkerhets skull.
Dumt att smitta eller för den delen dra på sig något mer.
 
När jag kom hem hade Louise börjat med diarré.
Jaha, nästa omgång..
Har kommit några gånger idag men Lukas bara 1 gång och det var nog slutspurten.
Kräket häromkvällen blev inget mer av på sjukhuset, men diarré hade han.
Snart haft diarré i en hel vecka, stackaren.
 
Idag stod det Raggmunkar på fläsk på menyn och även det från Per Morgergs underbara kokbok!
Åh vad jag älskar den.. och HANS mat, ljuvligt god!
 
 
Var för lat för sallad idag då vi åt ca 18.15.
Men det har himmelskt gott och såå knapriga kanterna blev på raggmunkarna.
Åh vad jag får massa nya matidéer.
 
Sen möts jag av denna syn när Louise kallar på mig.
Jag vänder i dörren och skrattar hjärtligt..
Trött.. orkar inte..
Louise hade tappat spannen, men de fick plocka upp själv, jag hjälpte bara till liiite.
 
Sen avslutades kvällen med 3 olika sagoböcker sittandes på ett obekvämt golv och ont i rumpan fick man, med ett barn på vardera benet.
Men det var det värt!!
Mysigt med sagostund alla tre när båda ätit kvällsmat och var klara för sängen ♥
De njöt också, livskvalité :)
 
Nej nu har jag inte tid här mer, nu har klorinet verkat klart.
Här skuras, städas och spritas det toaletter och byter handdukar och tandborstar.
Usch och bort med maginfluensabakterier.
 
I morgon ska det vaknas till ett nytt friskt, bakterifritt hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0