Pannkakor, pannkakor, ge mig mera pannkakor!

Dagen började med att vågen och jag inte var riktigt kompisar!
+1.6 kg...
Men har varit vaekn mycket i natt då Lukas varit vaken så jag vet itne om det har med sömnen att göra.
Sjukt omotiverad blev jag och surare än en citron var jag!
 
 
I em tog det i all fall vändning då jag pratat med Lukas stödperson och vi bollade lite receptideér.
 
Pannkokakor kom upp, har inte riktigt hittat något bra än, med lite protein och mycket kcal.
Kom på en egen blandning.
 
1 ägg 
2 dl loprofindryck
1 msk socker
1 dl vetemjöl 
1 msk olja
4 tsk (10 g) vaniljsocker
 
= 12.5 protein och 606 kcal
Stekte 6 pannakakor i vars 1 tsk smör per lagg (35 kcal)
 
Per lagg: 2 g protein och 136 kcal (vägde ca 52 g)
Serverades med 40 g hallonsylt (76 kcal) så 2 g protein & 212 kcal
 
Men efter 1 så ville han ha mer.. Oj då, ransonen var redan klar och han brukar ALDRIG be om mer. Första gången han gör det.
Hans matsituation har verkligen förändrats till det POSITIVA!
Det gör mig så otroligt glad!
 
Han fick en halv till och reglerade kvällsmaten med mindre protein istället!
Allt är så mycket enklare för honom nu, ja mig med.
Han tuggar, han äter.. själv dessutom. 
 
 
Sen kom moster Helene och vi åt också pannakor..
Kvargpannkakor med kokos och vanilj! (Fick recept av Jenka)
 
Ca 4 ½ läggar:
 
4 ägg
1 dl mjölk (jag använde skånemejeriers proteindryck)
1 burk lätt kvarg, 250 g
1 dl havgregryn (jag använde fibergryn)
1 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker
1 dl kokos
lite salt
 
Stekte lite i smör, väldigt goda och nyttiga men kunde nog haft i mer vaniljsocker enligt mig!
Serverade de med lite bär med vaniljsocker på och ringlade över lite honung!
Smaskens, 1 lagg mättade bra!
 
Bra tips efter träning!
 
Sen åkte Louise med moster hem för övernattning och mys. Baddags imorgon.
Jag ska åter till jobb och Lukas till dagis. Kommer kännas lite konstigt att bara lämna ett barn på dagis i morgon.
Men Louise behöver lite egentid och komma ifrån Lukas lite..
Så de kommer ha jättekul i morgon!
 
Jag och Lukas har städat barnens rum, ätit kvällsmat och läst godnattsaga och myst ♥
 
Så nu ska jag ta tag i disken och duscha. Sen ska jag landa framför Dicte sen sängen Bums!
 
Trevlig måndag på er! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0