Dagens mat!

 
Började med en stadig frukost!
Pappa var här och åt frukost med oss, skulle prata med sotaren som kom vid 08.
 
 
Hade jag inte varit förkyld skulle jag åkt till gymmet men fick bli en promenad i stället.
Kan väl inte vara så farligt med friskluft.
Solen sken och lite lätt snöfall kom under halva rundan, sen blev det mulet.
Men jag blev varm och hade bra tempo trots massa snö på sina ställen och en förkyld näsa.
Men ack så skönt det var. 
 
Hungrig som en varg var jag när jag kom hem så det blev lunch!
Korvgryta och ris, sallad och keso.
 
Sen banne mig vilade jag middag med barnen, sov sååå gott tills Lukas kallade på mig.
Mamma, mamma, mamma...
x antal gånger innan jag orkade resa mig ur soffan och gå och hämta ner honom..
 
Sen vilade vi alla en liten stund till i soffan och mornade till oss!
Mumsade på lite vindruvor gjorde vi!!
Lukas hämtade själv i kylskåpet, goa unge!
 
Sen bjöd jag mamma, pappa och lillebror på middag!
Kyckling i krämig sås (2 ingredienser)
med lite pasta, blomkål, broccoli och sallad.
Fantastiskt gott.
Nästintill kolhydratfri (förutom pastan)
Men jag åt bara lite av den!
Kände mig stolt, duktig och nyttig.
 
Inget mer har jag ätit idag!
3 mål och lite vindruvor :)
 
Lukas middag bestod av sin stroganoff på champinjoner och paprika.
Hans "djur" pasta till det och ketchup!
Han gillar det massor!
Louise med sina konstarenter.
haha, nya ord lärs ut här!
Bad henne plocka undan så vi kunde duka.
-Jag ska bara göra klart mina konstarenter
-Jaha, vad är det för något?
-En sån som städar.
-Jaha, kan du visa mig hur en sån ser ut?
-Här ser du en konstarent som vaktar blomman.
-Aha, okej!
Underbara unge. Hennes fantasi är obetalbar!!
Fråga mig inte hur hon kom på detta ordet.
 
Nämde senare någon om konstarentverken.. Hmm
Misstänker hon har hört något om konsumentverket eller konkurrensverket eller något liknande på REA häromdagen (ett barnprogram)
 
Nåja, nyduschad ska jag krypa ner i min renbäddade säng och ladda inför en lååång dag i morgon.
Mår illa och känner mig inte helt i form just nu..
 
God natt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0