Louise-tid och Lukas-tid

Det hela började igår.
Vårvindarna och den ljumna luften hade nått Arkelstorp!
Jag tog Lukas i vagnen och Louise cyklade en runda i byn. Nöjda och glada barn.
När Lukas sen ätit lunchen och somnat så gick jag ut till Louise och vi gottade oss en stund till i solen! Riktigt skönt, vi satt och njöt båda två!
 
Hon hade dukat upp till fika!
 
Gofika så en lillördag satt inte fel ;)
 
Vi pysslade lite med kottarna vi plockade häromdagen.
Louise "pärlade" med kottar sa hon :) 
Älskar hennes fantasi, man blir så glad in i djupaste själen..
 
Kvällen blev vi ensamma på riktigt då Lukas är hos sin stödfamilj varje ons-tors.
Vi åkte till Funky Kidz och därefter gjorde vi Maxi.
Louise var en fantastisk hjälpreda och det resulterade i vars en glass i bilen hem :) Det var VI värda!
 
När jag möttes av denna syn bultade mammahjärtat lite extra.
Hon plockade in det sista från bilen. Hade min handväska på axeln och min scarf knöten runt halsen på ett så fint sätt.. Bar påsen med knäcke/kakor vi köpt för att gynna KSLS (Maja)
Kan det se mer vuxet ut?
Min stora stolta tjej ♥
 
Vi läste godnattsaga och mös, onsdagar är det vi som ligger i min säng tillsammans ♥
Jag somnade också till och vaknade med ett ryck 45 min senare.. 
Hade en del att fixa innan jag skulle somna för natten..
 
Drömde massor i natt så när klockan ringde var jag inte så pigg som jag hoppats!
 
Men det var bara att stiga upp. Lukas anlände 06.15 och vi gjorde oss iordning och även Louise för sen bar det av mot provtagningen. Louise följde med idag!
 
Möttes av denna syn när jag sitter och matar Lukas..
Jag dog av skratt inombords (samtidigt som man skulle vara bestämd och förklara att det använder bara ssk:orna)
Handskar och rock klär henne verkligen. Teaterapan!
Doktor Wilhelmsson till er tjänst!
 
 
Det blev lite pyssel på lekterapin..
 
 
 
 
Vi besökte även Takis.
Så fint det är och barnen var lyriska!
 
Körde in till stan och mötte upp barnens pappa som hämtade Louise för lite extra avlastning och Helene mötte upp mig och Lukas för en shoppingdag.
 
Lite bus och lek hanns också med ♥
 
Handlade enormt mycket. Till MIG, överdragsbyxor till barnen och lite vårnytt.
Bilder kommer i morgon!
 
Helene skulle vidare så jag och Lukas tog en tripp till Darins för lunch!
Jag tog en ost och broccolipaj. Sååå gott
Lukas ville ju så gärna ha min paprika och gurka så han fick små bitar av det. Allt för att han ska äta. 
Så skyfflar man in en sked då och så, när han är upptagen med sina bitar..
Han vägrar liksom att öppna munnen och så skriker han om han inte får.
Och dum som man är gör man det bara för att han ska äta..
Så jobbigt att han lär sig uttnyttja vissa saker och jag varken orkar eller vill bråka med honom om det.
Äter Lukas är mamman GLAD!!!
Han åt upp och jag pustade ut. Inget trams!!
Meeen, så börjar han hosta och jag fram med tallriken (för jag känner honom och vet vad som komma skall)
Så kräker vi, hela skålen full :(
DVS all mat.. 
Han rycker på axlarna med ledsen min och min must gick ur mig...
Varför? Varför? 
Undrar hur många som såg och hörde det..
Man skäms och inte konstigt att man tycker det är jobbigt att åka till stan med honom.
Mat som är så gott och ett nödvändigt ont, att det ska vara så mycket problem med det..
 
Körde bilen hemåt 15.15
Hela dagen gick verkligen åt att strosa i stan. Ingen stress (jo lite)
 
Efter att vi ätit middag hemma så skulle vi upp till mormor och morfar och cykla lite och visa vad vi handlat..
Lukas springer ut själv. Hoppar in i bilen. Stänger dörren. Växlar med växelspaken. Skruvar på lysknappen. Låser bilen. Trycker på massa andra knappar. Farligt läge kan man säga...
När jag förklarar att barn inte får leka med bilar och kladda med knapparna svarar han; Dä fååår MAN!!!
Okeeeej tänkte jag. Skona mig!!
 
Det blev mys hos mormor och morfar. Lukas fick uppmärksamheten själv.
Vi cyklade, fikade och kastade med badbollen. 
 
Pappa hade ont i nacken så jag erbjöd mig massera honom. Blev 35 min och jag fick 200 kr. INTE fy skam det inte.
Täckte liiiite av utgifterna idag :)
Mamma fick 20 min hon med för att hon alltid ställer upp... 
 
Nu är det läggdags och väskan är packad för i morgon bitti.
Dagen börjar med fredagsmys på gymmet med syster och bror.
Snälla gammlamormor passar Lukas!
 
God natt! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina Sidenbäck

Oj va mycket kul ni hunnit med :) Härliga bilder :)

2013-04-22 @ 19:56:39
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0