Hujedamej...

Det har hänt en HEL DEL sen sist..
 
I fredags morse började jag morgonen efter att ha lämnat barnen på dagis med ett gympass. Riktigt riktigt skönt!!

 
 
Lukas hade kräkt på dagis och även när han kom hem fortsatte det. Kaoset börjar... :(
Barnen blir hämtade av sin pappa och kräkningarna försvann, tydligen...
 
Jag ägnade hela kvällen åt storstäd, tvätt, disk och all annat tråkigt, nödvändigt som aldrig hinns med med barnen hemma. Skurade till och med hela vaskskåpet. DET var minsann på tiden..
Nåväl, inte den roligaste fredagkvällen jag varit med om, men nödvändigt var det!
En fin solnedgång fick mig att ta en paus :)
 
I lördags fm åkte jag och pappa till EKO och köpte ny torkvinda (som jag sagt i 3 år att jag ska byta, och förra året nästan rasade den) och lite förvaring och småplock som det alltid blir på EKO.
 
Hem och fortsatte temat: STORSTÄD!!
Jisses, men fint blev det. 
Styrde på kvällen bilen mot Gammalstorp och Jennica för övernattning.
 
Skålade gott :)
 
Gjorde grillspett :)
 
JAG ?! grillade. Ja en liten stund.. Det gick minsann att äta. (Jag är ingen grillmästare, brukar bränna det mesta ;) ) Grillad majs är galet gott, speciellt med vitlökssmör kletat på!! 
 
Åt gottigottgott!! 
 
 
På söndagen blev det en 4 km pw med Yassa och Nala.
Jennica var hundvakt till båda två, sååå mysigt och vädret var kanon!
 
Barnens pappa ringde på morgonen och sa att han fått maginfluensa så jag fick hämta barnen tidigare..
 
Jodåmensåatte...
Kräkningarna förtsatte för Lukas när han kom hem.. (inget kräk där, som vanligt)
Jag mådde illa hela kvällen och jodå.
Hela natten kräker jag och Lukas omvartanant.
Fy sjutton alltså!
 
Var typ död i måndags och orkade ingenting. Kopplade matdropp på Lukas på morgonen och vi gick inte upp förrän elva. 
Då Louise väckt mig många gånger och velat ha frukost.. Men jag bara orkade inte innan..
Stackars henne.
 
Det är banne mig inte lätt att vara sjuk själv och ta hand om 2 barn och Lukas med allt sitt merjobb det blir. Åh vad avundas er som har friska barn! 
 
Det blev soffläge hela dagen och bara nödvändigheter gjordes, men var tvungen att elda då här bara var 16 grader. Hyy.. 
Det blåste och regnande ju så vad passade bättre än soffhäng?!
 
Idag mår vi hyffsat men Lukas kräker från och till och vet inte om det beror på magsjukan eller ej. Har inte behövt åka in med honom i nuläget och hoppas jag slipper... 
Men mitt tålamod tryter och jag är mest irriterad och sur över allting..
Inte minst för att matdroppet inatt läckt ut 2 gånger. Aaahh. Slangen hoppat av eller Lukas som snurrat så den åkt av. Dyngsurt i sängen och allt gått in (ut) förgäves. Blir man trött eller vad..
 
En riktig surkärring till mamma har barnen haft idag!
Måtte jag vakna på bättre humör i morgon.
 
Frisör Wilhelmsson som valt kläder själv... :/ Kalsonger påstod hon.. Ehhh, nej men shorts möljigen!!!
 
Jennica kom inom när hon hade vägarna förbi och Louise passade på att frisera henne.. 
Fina flickor!
 
Kul valborg att sitta hemma och glo..
Önskade vi kunde åkt och tittat på en mysig brasa och så, grilla en korv (min favorit) och njuta.
Men nej, inte ens det..
 
Det blev Per Morbergs makaronipudding i stället. Jättegod och krämig!!
Blev massor över. Passade tydligen inte damen i smaken!
 
Nu ska jag sova och helst glömma denna dagen.
Usch och fy vad trisst och deppig den har varit..
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillesprätt

Justa bilder i början längst upp ;) :)
Syns kanske i vimlet på lördag i arenan!
Jag har min värsta stalkers kamera med då!!

2013-05-03 @ 01:30:06
Postat av: Lillesprätt

Sen förstår jag Louise! Om hennes åsikt på makaronpuddingen/makaronlådan

Makaroner ska aldrig ner i ugnen :>

Svar: Haha.. Jooo, det var JÄTTEGOTT!!!!
Therese

2013-05-03 @ 01:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0