Vindkraftverk på väg

Ja, straff får man för allt man gör.
kanske för att jag sa innan idag att det skulle bli skönt att åka till jobbet.
 
Lämnade barnen på dagis vid 11, hem och packa ihop mina matlådor och klä mig.
11.45 begav jag mig mot Vårdcentralen för att hämta ut massa knappmaterial till Lukas som var kommit och
vidare till apoteket för att hämta ut mat till Lukas
Sprang snabbt inom Kvantum och köpte deras hemlagade krämiga pastasallad med skinka. Riktigt god!
 
Körde till jobbet och var där 12.50 och hann äta luchen innan vi började.
På jobbet var det massor att göra och stressigt blev det.
Slängde i mig maten för att hinna äta på min rast
Vidare på kvällen fick vi kaos, säger inte mer än så, men kom larm som var akuta.
Fick jobba över 1 timme idag.
Roligt arbetspass, 13-23 
 
Och när jag dessutom parkerar jobbebilen efter passets slut så pyser det jäkligt högt från vänster bakdäck, nog punktering där i morgon. Toppen att jag har kört på något skit som inte har kännts.
 
Och inte är det nog där.
När jag kommer till Rödaledsrondellen är det banne mig kaos där också.
Möts av denna syn:
 
Ja vindkraftverkspropellrar.
En hel vindkraftverksarme på väg
Det är ingen längd man skojjar om, de kunde knappt inte köra in i rondellen.
Detta råkade ju vara den första av 3 lasbilar.
och mellan varje var det 2-3 bilar och både framför och efter likaså.
Varningsbilar, vägtransportledare m.fl
 
Nog förstår jag att de måste köra på natten och att det tar tid att forsla sådana här bamsingar på väg.
Beundransvärt att någon över huvud taget vill, 
MEN varför just idag, när jag var trött och allt bara varit kaos innan idag.
Men en dag som börjar i kaos, slutar väl då i samma linje.
 
Helt otroligt vad stora dessa propellrar är.
Dels skulle de till Gårrö, en liten bit innan Arkelstorp så de hade man framför sig nästan hela vägen.
Var hemma halv tolv.
Kan säga att ögonen går i kors nu.
 
Bara ledig i morgon på hela denna veckan och har jobbat över 2 kvällar nu och tro inte att jag kan sova i morgon inte.
Upp 06.00 för att åka till provtagningen på CSK med Lukas.
Jippie, man känner att man lever kan jag meddela!
 
Känner att jag har turen på min sida idag
TACK GUD!!!
 
....och nu är det sängläge, hoppas jag kan sova gott efter denna kväll!
 

Kommentarer
Postat av: Caroline l

Herregud vilken kväll!!!! Hoppade du hinner vila upp dig idag vännen!! Massa kramar till er <3

2012-10-11 @ 11:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0