Söndag mitt i veckan

Ja det känns som en grå och trisst söndag idag.
Dagen har inte alls njutits som tanken var.
Barn som bråkar, Lukas vill inte äta och bara kräker.
Louise tjatar och jag är världens suraste och argaste mamma.
Inta varit på humör alls idag, en riktig deppardag.
Pust!
 
Har haft fina Jenny på besök och vi fick prata av oss, alltid skönt.
 
Vi tryckte i oss denna goda sak!
Mmmm, riktigt god!
 
Så när det ändå är söndag så varför inte laga en söndagsstek :)
Grishalsstek, potatis och sås.
Broccoli och blomkål och 3 sorters gelé
Smakade riktigt bra och det var evigheter sen jag lagade det sist!
 
Snälla Marie (min morbrors tjej) är gudaduktig på att sylta m.m
Fick dessa 3 supergoda geléer av henne!
De är så goda och mindre socker än i köpta.
 
Nu efter maten känns det lite bättre, fyllt på energitanken så det hjälper en del.
 
Nu ska det diskas och mamma/mormor kom precis. Jag ska på föräldramöte på Lukas dagis ikväll.
Hostig och förkyld som hon är orkade hon en liten stund, så snällt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0