Paniken slog mig i ansiktet

Ja usch och fy.
Lukas har inte velat äta så bra idag.
Yoggi har gått bra, men det är på tok för lite kcal per mål vilket innebär långa matdropp under dagarna.
Satt stilla i matstolen vid köksbordet i mellan 2-3 timmar.
Snäll som han är utan besvär, bara han får läsa böcker eller rita..
 
Men barnen busade i soffan lite innan ikväll.
Sen borstade jag tänderna på Louise, smorde henne på hennes eksem, tog på nattlinnet m.m och nattade henne.
Sen satte jag Lukas i sin stol för inhalationer och sen gav jag lite yoggi som gick ner utan problem.
Borstade hans tänder och nattade honom.
Allt detta tog ju mer än en halvtimme...
 
Sen gick jag och plockade undan lite innan jag skulle få besök och av någon konstig anledning plockar jag upp kuddar och filtar inne i tv-rummet innan jag blandar Lukas matdropp för natten.
Då ser jag något konstigt nere vid ena fåtöljsbenet.
 
Shiiiit, knappen. (Lukas knapp på magen)
Va fan, har han tappat den? Det är ju längesen, har hålet växt ihop.
Paniken tätnade.
Kan ju växa ihop allt ifrån en kvart.
 
Upp och hämtade Lukas som då inte hade hunnit somna än, ner fortare än tåget och provade fylla knappen, men det läckte för det var hål i den.
Fram med en ny som jag tur alltid har en extra hemma

Fick lägga honom ner och ser inte hålet och tänker.. 
Neeeeej, inte behöva åka till sjukhus och söva honom för att operera ett nytt hål.
På med en stor klick bedövningssalva och tryckte i den nya knappen.
Han skrek till och de gjorde naturligtvis ont, men det gick och det var jag GLAD för.
Sen kräkte han bara för att han blev jätteledsen.
Ja alltid ska det vara något.
 
Men som sagt, paniken har varit öga mot öga med mig ikväll. 
 
Efter en dessutom HEMSK kväll att jag inte ens vill gå in på det, blev i alla fall inget Funky Kidz för Louise idag.
Mer än så behövs inte sägas.
Jag ville bara fly från mig själv och detta hus för ett tag.
 
Men till min räddning kom min underbara fina vän Helen på kaffe och bullfika sent på kvällen och har nästan precis kört hem.
Alltid skönt att umgås med henne och vi skrattar och pratar av oss.
Lättade på trycket en del och nu ska jag försöka sova och har lovat mig själv att tro på att morgondagen inte kan bli värre än idag!
 
God natt gott folk!
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Tack själv goa Therese.Kämpa på du är otrolig.Hoppas Lukas kryar på sig.Bamsekram

2012-10-18 @ 06:47:45
Postat av: Caroline L

Vilken kväll :/ Hoppas Lukas snart blir bra igen!! Saknar er!! Du är toppen vännen vill bara att du ska veta det ;)Kramar i mängder

2012-10-18 @ 13:05:45
URL: http://www.myheartbeatsfor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0