Kommentera mera!

Åh vad roligt med lite kommentarer!
Alltid kul att se vilka ni är och vad ni tycker!
 
Hittade massor i stan..
Mössor, pyjamaser och kläder till barnen..
Så nöjd, men lite ärenden som inte hans med.
 
Hade en underbar dag med Caroline och hennes fina barn. Så roligt och lunch hann vi med..
 
Har gått så där med Lukas mat idag, gjort lite justeringar och sen slutade det med kaos i mitt huvud ikväll.
Mina kontrollbehov är inte nådiga, snälla tips någon.
Hur får jag bort mina kontrollbehov?
 
Är kluven på allt..
 
Nåväl, provtagning i morgon bitti och nu sängen, visar i morgon vad jag handlade idag! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Zippert

Ska ge dig lite tips på onsdag:)

2012-11-01 @ 08:44:41
URL: http://www.nattstad.se/devilda
Postat av: Tessa

Känner så väl igen mig när det gäller kontrollbehov...har svårt att släppa kontrollen när det gäller Walters måltider och kaloriintag och får dåligt samvete om jag håller en mer avslappnad inställning! Försöker dock arbeta på det och successivt släppa lite lite i taget....känns bra när det visar sig att det faktiskt funkar :)
Teresa

Svar: Vad skönt att man inte är ensam om att ha kontrollbehov.Instämmer precis, man blir ju sjuk av att ha sån kontroll. Men man är ju rädd att något händer om man inte gör som läkarna säger. Men man måste ju våga för att prova. Lukas är ju som sagt en liten tjockis så det går ju liksom ingen nöd på honom och eftersom han inte får gå ner i vikt (då aminosyrorna stiger då) så är det viktigt att hålla koll på hans vikt också. Enligt hans kurva är det bra och han är inte för tjock men jag tycker han får alldeles för mycket kcal. Han är ju aldrig hungrig vilket sen leder till att han inte orkar/vill äta för det. Ond cirkel kan man lugnt säga. Jag håller på att exprementera nu också men det är banne mig inte lätt, speciellt när man är själv också! Tack för att du delar med dig!
Therese

2012-11-01 @ 19:35:57
Postat av: Tessa

Jag beundrar dig verkligen, som klarar detta själv utan att gå under! Jag tycker själv det är tufft trots att vi är två. Min man är dock inte insatt på samma vis och har fullt upp på jobbet och det blir liksom jag som är hemma som har det största ansvaret! Ibland kan jag känna mig väldigt ensam i det också!
Jag tänker precis som du att man inte vågar göra annat än följa läkarnas råd men testar också lite själv eftersom de egentligen har så lite kunskap om dessa ovanliga ämnesomsättningssjukdomarna! Jag funderade på en sak gällande Lukas: har man någongång mätt hans ämnesomsättning? Beräknat kaloribehov är ju trots allt beräknat utifrån olika formler och i Walters fall stämmer det inte!

2012-11-02 @ 07:41:02
Postat av: Tessa

Upps....råkade slinta på tangenterna ;)
Walter äter oftast drygt 100 kcal mindre per dag men går ändå upp i vikt som han ska! Även då han är sjuk och i teorin eg behöver 150 kcal mer händer det att han inte får det i sig men det har gått bra ändå....
Jag tycker i alla fall att du är superduktig som kämpar på och tar hand om dina barn på bästa sätt!
Kram Tessa

2012-11-02 @ 07:47:06
Postat av: Tessa

Problemet för Lukas och Walter är att de måste äta efter klockan och inte när de själva är hungriga och inte heller får de bestämma själv hur mycket de vill äta!!!

2012-11-02 @ 07:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0