Mors dag!

Idag är det mors dag och den både började och slutade "lite mindre" bra skulle man kunna säga. Och där mitt emellan gick det toppen.. På jobbet! Trivs jättebra och jag har fantastiska arbetskamrater =)
Började då med att försova mig... vaknade mellan tio och fem i sju. Ska vara i Vä 07.00 (2.8 mil)
Det blev att slänga på sig kläderna, kissa och vrrroooooooom till jobbet. Var på plats 07.15.

Hatar att försova mig och det händer så sällan (som tur är) men det känns som att allt blir så fel sen. Men det gick faktiskt toppen på jobbet.

Men ville så gärna se klart Eurovision igår, slumrade till på soffan men efter att ha hört Loreen kände jag attt HON VINNER! Och ja, minsann, så blev det också. Så sen kunde man sova gott utan aggressioner över att fel låt vann =)

Åkte direkt efter jobbet och firade min älskade mamma ♥ Fick fotvård på Hälsa och Helhet av oss syskon och hon blev jätteglad. Hon är VÄRLDENS bästa mamma och mormor, utan tvekan!
Det bjöds på schnitzel, potatis och sås och till efterätt blev det rabarberpaj med vaniljsås.
Riktigt, riktigt gott.
Jag cyklade dit och det var så skönt, lite motion blev det ju i alla fall!


Sen när barnen kom hem ikväll fick jag present av Louise och Lukas.
Blev såååå glad och Louise hade saknat mig massor, hade ont i magen. Hade blivit biten av en hund i helgen, MINDRE kul att veta och hon var så ledsen över det.


Fick ett världens bästa mamma örngott, en fin anteckningsbok och en penna. Misstänker vem som hjälpt barnen med detta och vad som ska skrivas i boken!!!
TACK M ♥ Blev superduperglad!

Efter dusch och kvällsmat som gick kanon var det läggdags. Kollade febern på Lukas då han hade lite förhöjd temp förra veckan. Låg på 38.2 ikväll, men inte ett dugg påverkad. Fick lite alvedon.
Men sen, under min och Louise sagostund är han ledsen x antal gånger, jag sprang upp och ner för trappan. I med nappen osv. 3:e gången jag kommer upp sitter han upp och har kräkt ner hela sig och sängen..

NEJ, vad är detta. Han kräker av diverse anledningar och ofta nog ändå, men det går maginfluensa på dagis och inbillar mig att det är det. Försöker slå bort den onda tanken, men det får bli VAB i morgon, vågar inte chansa. Man ska lita på magkänslan och den brukar stämma. Han är orolig och kan inte komma till ro riktigt. Något som inte stämmer och feber har han ju med. Även om det bara är lite.

Sitter här och mumsar på lite marabou jordgubb och försöker få bort allt hemskt. För DETTA, är allt annat än hemskt.. En riktig SENSATION om ni frågar mig!
ETT STORT GRATTIS TILL ALLA UNDERBARA MAMMOR DÄR UTE!!!
Vi är dom bästa mammorna våra barn kan ha!!!

Nu säger jag god natt då det blir CSK för provtagning i morgon bitti på min sjukling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0