Fågelbajs

Som om man inte får nog av skit..... Denna gången fågelSKIT!!!!!
HAr matdropp på Lukas fortfarande då denna sega förkylning inte ger med sig. Massa hosta och slem som påverkar matsituationen negativt..
Är så trött på att torka spyor nu. Ända sen i lördags, minst 3-4 gånger om dagen.
Blir VAB i morgon och på torsdag också och det är sjukt irriternade att börja nytt jobb med en veckas VAB...
Är trött och nere i en sämre period i mitt välbefinnande just nu.
Vill bara sova, ögonen orkar knappt var uppe och ja det rä tufft att vara själv.
Tvätta mängder med tvätt, diska i över 1 timme varje kväll, orka med två barn och en som kräker hela tiden och som man får springa efter med droppställningen.
Ordna allt praktiskt och man är själv. Hur i jisses får alla andra ihop sina liv, för jag känner mig mättad nu...


Nog om det, åter till ämnet... Fågelbajs!

Lukas sov ute i vagnen med droppet idag och vaknade efter en timme. Så klart sova mindre bara för att han har dropp. Sover minst 2 timmar när han sover inne och då hinner droppet gå klart. (men jag höll på att bädda rent så idag blev det utomhusvila)
Så vi fick bära ner hela ställningen ut till sandlådan och sitta där och leka. Vi har varit ute hela dagen och det är underbart vårväder och solen är mer än välkommen!
Då känner jag bara splasch, och varmt blir det. Det var en jävla fågel som flög över oss och valde att skita ner mig... Riktigt ordagrant..
Louise blev ledsen och jag först irriterad, men som tur var hade jag bikini överdel på mig så inga kläder blev förstörda. Och sen insåg jag att det var tur jag fick det och inte barnen på deras fina kläder... men riktigt äckligt var det.
Jag var väl värd det, har kännt mig som en skit de sista dagarna och nu fick jag det verkligen bekräftat ännu mer!!!!!


Igår på valborg höll jag på att skita ner mig då det spang en stor fet råtta ut från brasan och rakt framför mina fötter, skrek rakt ut och jag bjöd nog alla på ett gott skratt kändes det som. Har aldrig sett en råtta och sjukt äckligt var det..



Nog om skit, åter till vardagen som innebär dropp, bädda rent, laga middag, diska, elda i pannan, hinna duscha mig och barnen och förhoppningsvis hinna lägga mig och sova i ordentlig tid. Skulle vilja titta på DHW ikväll. Jag ser aldrig på tv men idag hade det varit riktigt skönt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0