Vacker som en...

blomma, ja det är just precis vad det är...
 
 
 
Jag bara ÄLSKAR orkideér. Jag har 5 st och de flesta blommar massor.
Denna har jag i sovrummet och jag fick den av min farmor i 25 års present och den blommar ofta och mycket!! I snart 2 år!
Säkert 20 knoppar/blommor just nu. 
Denna färgen är ju också helt gudomligt vacker. 
 
Undrar hur länge de håller? i evighet??
 
De är i alla fall de enda blommor jag lyckas med då det där med att vatnna... vad är det? 
 
 
Jag och barnen behövde lite luft/uttröttning i em, så jag tog Lukas i vagnen så han kunde sova en stund efter x antal kräkningar och stillasittande i två timmar i sträck i sin matstol med matdropp.. 
Louise tog sin cykel och vi tog en rask promenad i byn på ca 20 minuter. Louise är verkligen jätteduktig. Snabb och orkar mycket. Perfekt för mig. Den känslan är underbar. Jag kan motionera =) Jaaa, i all fall lite. MEN som sagt all motion som blir av är bra motion.
Så 1 pp tjänade jag in idag, vilket resulterade i 25 glass extra ikväll till mina jordgubbar och glass.
 
Nu sova så vi förhoppningsvis är pigga och glada i morgon och kan laga något smarrigt till fredagsmenyn.. Tips någon?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0