Denna dagen

Regn
Sol
Blåst
Regn
Sol
Blåst
Ja det är precis så vädret har varit här idag hela dagen.
 
Efter provtagning i morse handlade jag och Lukas lite och sen hem och ordnade lunchen.
Sen hämtades Louise på dagis och hem till gammlamormor vart Lukas sov i vagnen så länge. Där blev det lite kaffe och fika! Och jag tog en rask promenad medans barnen var där och jag klarade mig så som på några stänk av regnet. 
Skönt var det att komma ut faktiskt.
Har VAB idag och även tis och ons. Lukas är lite förkyld än och doktornerna rekommenderade att vara hemma så han kan få krya på sig helt och återhämta sig. Vill verkligen inte ligga på sjukhus mer denna "sommaren"
Sen jobbar jag helgen och sen har jag semester i 2 veckor till =)
 
Bjöd in Jenny och barnen på middag ikväll. Enormt trevlig och vilken skillnad det gör att ha sällskap vid bordet. 
Blev tacos och gud så gott det var. Sparade points till middagen så jag skulle kunna njuta av en stor tacorulle!
 
 
1 tortilla bröd 5 pp
70 g färs ca 6 pp (kan göras magrare men tog det jag hade hemma)
lök 0 pp
gurka 0 pp
tomat 0 pp
minimajs 0 pp
paprika 0 pp
sallad 0 pp
2 tsk tacosås 0 pp
2 msk mager riven ost 1 pp
2 msk 8 % creme fraiche 1 pp
1 skiva ananas 1 pp
20 g avocado 1 pp
 
15 pp och det var sååå värt det och det smakade helt fantastiskt! 
och ni ser hur mycket det är 0 pp i.. Jag älskar grönsaker!
 
Nu har jag brottats klart med disken och hade tänkt ta ett skönt fotbad men det får minsann vänta till i morgon. Nu är det läggdags och jag njuter nu en stund av denna fina dag som det faktiskt har varit trots busväder, kräk, VAB, BERG med disk m.m
 
God natt på er
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0