Positivt vs Negativt

Nu är denna helgen över med allt vad den har innburit.
Dock inte så mycket men i alla fall.
 
Negativt:
-Mycket trötta barn vilket resulterat i gnäll, trots och bråk med varandra hela helgen
-Slått på kompisar, skrikit och inte alls varit tillmötesgående.
-Lukas blev getingstucken på kinden innan idag.
-En del kräk då Lukas ramlat ner från soffan och stimmat mycket.
-Har sjukt ont i nacken och axlarna och haft i några dagar nu
 
Positivt:
-Har gjort Louise fin i håret inför barnkalaset idag och HON var superduktig som satt stilla hela tiden.
-Haft egentid med Louise då vi spelat spel, lekt med lera och varit på eko
-Njutit av 2 glas rött till en god grillad middag igår
-Gått en rask runda med Lukas idag och fått lite motion
-Lukas har både kissat och bajsat på pottan några gånger under helgen
-Haft middagssällskap av Jenny och barnen ikväll, mycket trevligt
 
Även om det negativa har haft övertaget under helgen då tålamodet och orken bara inte varit där så när man nu tänker efter och skriver ner vad som hänt så känns det positiva som det har tagit överhanden.
 
Mycket bra tips att rekomendera, skriv ner på kvällen vad som varit bra under dagen.
Jag fick tipset av en kär vän att fokusera på det positiva och då skriva ner varje kväll 3 saker som man själv varit nöjd med under dagen, och vips så mår man bättre! Det hjälper, jag lovar! 
 
Båda barnen sov vid halv åtta ikväll och jag sitter här nyduschad och bara precis skriver av mig lite innan jag kryper ner i sängen.
I morgon bitti ringer klockan 04.50 och börjar min 6 dagars arbetsvecka.
Spännande med vikten i morgon, tror inte riktigt det håller kvar vid var som var i onsdags, återkommer om det i morgon bitti!
 
Kalasfin donna!
 
Blev så fin med sina flätor
 
Vacker ♥
 
På väg till kalas
 
 Jag powerwalkade med Lukas medans Louise var på barnkalas!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

<3

2012-08-28 @ 21:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0