Återigen fredagsmys

Helt underbara mina nya mystofflor, kan inte ta av dom, har dom fortfarande och de har varit på sen jag gick upp!
 
Dagen började med en mysfrukost som Mia och barnen gjorde oss sällskap med. De hade gott bröd och baguetter med sig.
Och hennes hemmagjorda rabarbermarmelad med smak av vanilj och kanel.
MUMS!
Ja helt klart den godaste marmeladen jag har ätit, lovar att prova göra den själv nångång...
Jag hade kokt ägg och det blev vaniljyoggi med färska blåbär.
Man åt på tok mer än man borde, men gott var det och idag, (rent ut sagt) skiter jag i allt vad points heter.
Fredag ska firas som den är, den siste augusti dessutom (får ju skylla på något)  
 
Jag skulle jobbat men Lukas som jag anade igår är inte bra.
Gick trögt med maten igår och vaknade sent igår kväll/natt och var jätteledsen (vilket han aldrig gör annars)
Och väl i morse vill han inte äta sin yoggi som annars ALLTID slukas i ett nafs, kräker och vill knappt svälja.
 
Under vårt morgonbesök och mitt i leken så kräker han och är ledsen, kräker mer och jag tar tempen, visar 39.2 =(
Nej inte igen, min lilla gosse. 
Min magkänsla sa redan igår att han nog börjar bli sjuk, han äter så bra nu för tiden och när han inte vill svälja riktigt är något fel.
Säkert ont i halsen också!
Barnens pappa är tydligen sjuk så han hämtar inte dom i helgen så jag får ha VAB hela min jobbehelg.
Jag som hade sett fram emot en riktigt trevlig helg på jobbet.
 
Men man får göra det bästa av situationen, så det blir pizza och rödvin ikväll. Inte så dumt det heller!
 
Lukas sover och har gjort i 3 timmar och matdroppet tickar på, Louise ritar och jag sitter här och har precis betalat räkningarna och gör inte ett enda dugg mer än att går runt och är sjukt sugen på allt vad godis, fett, kcal och onyttigheter är. 
 
Hmm, ska gå och ta mig ett äppel med kanel i stället.
 
Trevlig fredag på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0